lördag 1 oktober 2011

Den där Hollywoodfrun

Jag är så nöjd över att jag totalt har missat varenda avsnitt av Hollywoodfruarna den här säsongen och har alltså inte sett den (tydligen) rysansvärda kvinnan som pressar sin dotter ett par kilometer för långt...

Vad jag undrar lite över är dock detta:

På TV-kanalen TLC går det ett program som heter "Toddlers & Tiaras" där det går 13 galna stagemorsor och farsor på dussinet och DET drar inte till sig alla dessa stormar av fördömanden. Beror den stora förfäran månne på att man anser att Gunilla Persson som svenska "borde veta bättre" och att man helt enkelt bara betraktar de där andra föräldrarna som förtappade och hemska amerikaner?

Är det inte egentligen lika illa?!

(Och här vill jag verkligen inte ta henne i försvar på minsta vis, bara reflektera över hur olika man kan reagera och agera.)

5 kommentarer:

Pia sa...

Har aldrig hört talas om Toddlers & Tiaras, så där kan jag inte uttala mig.. Och eg kan jag inte uttala mig om Hollywoodfruar heller för jag har inte sett ett enda avsnitt den här omgången.. Men om det stämmer, det folk säger, så är denna Gunilla inte av denna världen!! :(

Mamma J sa...

Ja, det låter verkligen helt sjukt det folk berättar om henne. Men, hon verkar vara en produkt av en väldigt konstig inställning till vad som gör en person lyckad "over there" - och så har hon liksom ingen "normal" spärr ovanpå det....

MissC sa...

Har ingen aning om kanalen du nämner.. Kanske är därför reaktionerna uteblir..?! Om få ser programmet.
För egen del tycker jag att det är minst lika illa om du är Amerikan eller svensk.

Mamma J sa...

Ja, det ligger något i det du säger, Miss C.

Och jag håller med fullständigt. Det borde inte spela någon roll, men jag tror att folk reagerar mer för att hon är just SVENSK.

anna of sweden sa...

Jag har sett sådana program också, men det här känns värre. Kanske för att kamerorna filmar när hon inte vet om det. Det gör man nog inte i de "tillrättalagda" amerikanska programmen.