tisdag 18 oktober 2011

Ståndaktighet som imponerar

Tänk dig att du väntar barn.

Tänk dig också att du varit på ultraljud.

Tänk dig att du inte där och då tog reda på allt som gick att få veta.

Tänk dig istället att du bad barnmorskan stoppa ner den där lilla informationen i ett kuvert du hade med dig, för den händelse att du vill veta senare.

Tänk dig vidare att kuvertet var lite gammalt och klistret lite torkat.

Skulle du kunna hålla dig från att ta reda på vilket kön den väntade bebisen hade då?




Handlar inte om mig. Skulle aldrig kunna handla om mig. Det skulle liksom inte hända...

6 kommentarer:

Gafflan sa...

Jag skulle inte vilja veta något alls. Bara att barnet är friskt.

Pia sa...

Hm, det är ju frågan.. ingen aning, faktiskt! :)
Sv: Jo, hur gärna jag än vill ha minusgrader så skulle jag just nu även kunna hänga med dig på resan till de där 30 graderna!!! När sticker ni och vart i väster ska ni?
Kram!

Suzan sa...

öppna!

Maj Korner sa...

Jag skulle inte öppna det. Jag gick faktiskt omkring med lappen från apoteket om jag var gravid eller ej, en hel kväll.

Nipe sa...

Nä, inte öppna.

Mamma J sa...

Ja, hade det varit jag så hade jag nog öppnat. Säger NOG för att jag inte helt säkert vet. Men, jag tror att jag hade haft svårt att hålla mig... :-)