söndag 9 oktober 2011

Ärlighet varar längst

Men, är det verkligen ÄRLIGT att inte berätta förrän man blir avslöjad? Ligger inte egentligen ärligheten i att aldrig göra något som kan blåsa upp i ansiktet senare?

Har aldrig förstått sossarnas val av Håkan Juholt till partiledare eftersom de innan de bestämde sig pratade mycket om att föryngra sig och så vidare.

Att då ta en man som visserligen är nästan lika gammal/ung som en populär person som Brad Pitt men som ser ut som min morfar skulle ha gjort om han levt idag och verkar ungefär lika avslappnad och ungdomlig som Riksgäldskontoret verkar vara hippt...

När han nu visar sig ha varit allt det en sosse inte skall stå för, en sådan som skott sig på systemet trots att han inte ens behöver det föder ett hopp om att de omprövar sitt beslut.

Det här med att försöka ställa stoneface Håkan Juholt mot den betydligt mer karismatiske Fredrik Reinfeldt... Oavsett politisk ståndpunkt så vet jag iallafall vem jag instinktivt LITAR mer på. Även innan fusket. Hur tänkte de nu? Det blir liksom som att ställa ett division 1-lag mot ett korplag...

Sossarna! Gör om gör rätt.

3 kommentarer:

Ango sa...

Sossarna är verkligen märkliga. De säger en sak och gör helt annorlunda...som vanligt!
Jag har heller inte förstått valet av Juholt! Vår gråa stenmur vid parkeringen har mer karisma än vad denna man har! Och så tycker de att det är märkligt att de ständigt tappar väljare. Nu ligger de ännu mindre på mångas pluskonto!

spiderchick sa...

sv. det är en deckare som bara är himla spännande! Det jag brukar falla för är karaktärerna, språket och hur boken är uppbyggd. Jag gillar allt med den här :-) men smaken är ju som baken :-)

Mamma J sa...

Ango: Ja, jag tror/tycker precis som du.

Spiderchick: Då, så - när jag kommer in i ett sug efter kriminalromaner igen (för mig går sådant i skov) så skall jag absolut klicketiklicka hem den! Tack för tips!