fredag 14 oktober 2011

Blir ibland så trött på mig själv

När jobbet hopar sig över mitt huvud och jag på allvar börjar känna mig manodepressiv i en manisk period där jag tror att allt cirkulerar runt mig och är beroende av mig. Att bara jag förstår hur saker och ting skall vara och därför har halvsvårt att lita på andras förmågor eller ens förstånd.

Då önskar jag att hade ett väldigt tydligt avgränsat ansvarsområde.

Typ: trädgårdsarbetare med ansvar för en specifik rabatt. Eller så. Så att jag kunde plocka ihop mina arbetsredskap, ställa in dem i boden och gå hem när dagen var slut. Och strunta i vad alla andra planterar i sina små odlingar. Eller vad de använder för bevattningsmetoder, fröer, plantor eller gödningsmedel.

Tur att jag skall ha semester snart.

1 kommentar:

Chrissan sa...

Din idé låter skön.;)