måndag 31 oktober 2011

Upp. Och ner....

Efter att ha bevistat Islands of Adventure, Universal Studios, Sea World, Aquatica och Busch Gardens så börjar vi känna oss som berg- och dalbaneproffs... För kära värld vad de gillar sådana! Mitt problem är bara att jag älskar uppet och neret men inte uppochner och skruv... Alltså är man jäkligt gammaldags då? Djupa dalar är härliga men när de vänder världen uppochner så får jag problem med orienteringen och för mycket av de goda gör mig illamående. Idag har jag dock provat två härliga attraktioner där man från 200 feet (hur högt det nu är med vår måttenhet vet jag inte) föll rakt ner och så åkte man runt lite och sedan åkte man rakt ner igen. Inget jäklas uppochnervändande! Sedan åkte vi en som hette Cheeta Hunt och som gick ut på att dels accelerera utav 17 och så ett par härliga backar. Me like!

Båda dessa var på det ställe som heter Busch Gardens som vi varit på idag. En kombinerad nöjespark med åkattraktioner och djurpark. Jag funderar dock på om amerikanerna är så himla bra på djurhållning när de hade sisådär 20 kängurur på en yta mindre än en fotbollsplan, som dessutom var uppbruten av gångstråk och vatten... Inte mycket yta att sträcka ut på direkt. Elefanterna hade det inte så stort de heller, för att ta ett annat exempel. Rent och fräscht, absolut - men trångt...

Imorgon är det Halloween här (eller ja, de är det väl överallt kan jag tro, men det är ju här de typ uppfann det...) Få se vad vi får se då!

1 kommentar:

Avis-Anna sa...

Jag. Är. Så. Avundsjuk. :O