lördag 15 oktober 2011

Hår(da) bud

På tal om att färga håret...

Jag hade en jättebra frisör förut. Morgan heter han.

En gång för rätt länge sedan fick jag för mig att jag skulle byta det färgade rödbruna håret mot blont igen. För att kunna åstadkomma det, gick jag till Morgan för att bleka det. Oj oj oj, vad vi blekte det håret. Att det inte föll av på kuppen, är ett rent mirakel. Färgen satt ju som berget och han t o m ringde och konsulterade hårfärgsleverantörens hjälplinje.

När jag väl var blekt till blondare än Eva Dahlgren så sa han: Om du någonsin bestämmer dig för att börja färga håret igen, så kom inte till mig då.

Eh. Nähäpp.

När jag alltså ett par år senare återföll så... blev det ett naturligt slut på vår relation. Jag har liksom inte bokat någon ny tid hos honom igen.

Lite sorgligt är det allt. Han är nämligen jättebra.

Tur att jag nu äntligen har hittat en som nästan kan mäta sig med honom. Det enda är väl att hon är mycket fegare och spelar mer "safe" än han, men hon är mycket duktig med saxen. Nåja, det blir nog bra det här. När jag klippte av mig håret i augusti, så frågade hon flera gånger om jag verkligen... Sedan klippte hon som bekant lite annorlunda än vad jag bett om. Men, det blev väldigt bra ändå, skall tilläggas. Denna gång klippte hon, enligt mina instruktioner samma frisyr igen, men denna gång tog hon mer. Lite mer i stil med vad jag ville förra gången även om formen på frisyren fortfarande är den "andra".

Det tar sig som mordbrännaren sa!

Inga kommentarer: