onsdag 12 oktober 2011

Säger inte ett pip

I vanliga fall brukar jag börja påminna dottern om att börja fundera på att gå och lägga sig vid den här tiden på kvällen.

Hon är sjukt seg att få i säng, så det tar rätt lång tid innan hon verkligen ligger där.

Men, ikväll har jag bestämt mig för att inte säga ett ljud.

Få se när hon själv tycker att hon borde börja "tänka på refrängen".

Ska bli intressant.

Ska bli ännu mer intressant att ha med henne att göra imorgon bitti efter en för sen kväll ikväll.

Men, vad gör man inte för vetenskapen?

3 kommentarer:

Nenny sa...

men nu blir jag ju nyfiken på att höra hur det gick?

Mamma J sa...

Haha, jodå - tio över nio (en dryg timme efter att hon brukar börja göra sig iordning och ca 10 minuter efter hon brukar släcka) så kom hon ut till mig i köket och frågade vad klockan var och om hon inte skulle gå och lägga sig snart :-). Jag svarade att det fick hon bestämma själv, att jag bestämt mig för att inte lägga mig i det. Då gick hon och la sig. Det tog 10 minuter (mot typ minst 45 minuter annars) så låg hon!

Hon har varit roligare vid frukostbordet, kan jag väl säga om morgonen. Men, hon har varit värre också. Så, jag funderar på att prova samma modell ikväll. Vi får se.

Nenny sa...

*suck* inte en metod för mig som har en dotter som då skulle trilla i sängen framåt 12 på natten alltså. Hon går inte och lägger sig före 22 en enda kväll och det trots att hon borde behöva sin sömn någon enda natt tycker man. Hon sov sitt första år i livet och tycks kunna leva länge på det :)! ...ja hon är vaken nu...(22:28 o iofs lördag)