måndag 23 juni 2008

Hemma igen!

Resan fram och tillbaka har gått alldeles utmärkt, förutom att jag inte rekommenderar att ha ett paket med ett lekhus på taket i 25 mil. Det hade vi på vägen upp. Och det LÅTER, kan jag meddela. HÖGT!

Har för övrigt haft det jättebra! Saknade dock en av kusinerna som jag hoppats få träffa i helgen - men, hon hade blivit kallad på anställningsintervju. I Tokyo! Vet inte riktigt om man skall hålla tummarna för att hon får det eller inte ;). OK då - vill hon ha det så hoppas jag hon får det. Men, jag hoppas att de förstår att hon åtminstone måste vara ledig över midsommar i fortsättningen! Det var iofs bara på två år, vad jag förstår - men ändå!

Barnen fick innebandyklubbor i present av en annan kusin, som spelar i vårt svenska landslag i innebandy (damer) och det senaste året har befunnit sig i Schweiz och spelat. Så, hon försökte säkra återväxten genom att ge alla barnen klubbor i helgen :). Och oj, vad de HAR spelat sedan!

Den tredje lite mer internationella kusinen var hemma från Barcelona över helgen. Hon driver en inredningsbutik därnere, med bl a den spanska agenturen för Himla of Sweden.

Hon läser också nyheter på svenska på Barcelona-TV varannan vecka. Såg att det nu var en A-K som läste på länken, min kusin heter S och skall vad jag förstår prata där igen på torsdag :). Håll tillgodo.

Och här går man och trampar i sin förort. Jaja. Majoriteten av oss gör trots allt något ditåt. Hittills har vi åstadkommit 10 stycken reproduktioner, så. Vi har en 01:a, 1 02:a, ingen 03:a - men då hade vi istället min morbrors bortgång och en kusins bröllop, 1 04:a, 3 stycken 05:or, 1 stycken 06:a och 3 stycken 07:or. Ingen officiell 08:a än - och det lär väl kanske bli svårt. En annan släkting i samma by skall dock få en liten i oktober iallafall. Vi får se hur det blir med 09:a :). Hittills har det varit någon ny till midsommar vartenda år i flera år ju. Kanske det är någon ny pojk- eller flickvän vi får presenteras för istället nästa år bara, haha!

Nåja, nu var det ju årets midsommar jag skulle rapportera om - och till den var det tre nya - två pojkar och en flicka. Men, som sagt - förutom lite skurar här och var, så har allt flutit på helt suveränt. Vi har kunnat sitta ute det vi har velat, med långbord och god mat o s v - för då har det inte regnat o s v. Så, om det nu tvunget skulle regna lite under midsommarhelgen, så har vädergudarna på det hela taget varit väldigt humana mot oss!

Men, som man alltid säger: Borta bra, men hemma bäst!

Ytan i mammas och pappas stuga (där min ena syster med familj + våra föräldrar huserar så här) är inte den största och man går liksom på varandra rätt lätt. Mamma vill dessutom ha det på ett speciellt sätt mest hela tiden - vilket kan vara svårt att upprätthålla med 5 barn och 6 vuxna + 2 hundar. Framför allt de där 5 barnen ställer liksom till det på olika sätt :). Då suckar mamma och jag blir stressad. Så, det finns en anledning till att vi nog inte åker dit något mer i sommar - iallafall inte medan mamma har semester. Vi kanske tar några dagar i slutet - då hon har börjat jobba :).

Nu vet jag att min man är rätt sugen på den här datorn, han också - efter internetavhållsamhet sedan i onsdags på jobbet, så. Jag får väl sluta blaja nu då.

Vi hörs!

Inga kommentarer: