tisdag 10 juni 2008

Rabarberchutney med lime och ingefära

Det skall jag prova att göra om en liten stund :). Har varit till IKEA och köpt glasburkar med tättslutande lock och Atamon för att sterilisera dessa finns redan hemma. Så, snart!

Jag har dessutom varit en sväng till Grönan (igen!) och köpt ett presentkort (igen!) på ett åkband och en entré till D:s kusin C som har 30-årsfest på lördag. Vi tyckte att det var mycket roligare att köpa det än det överdragslakan med resår som hans mamma hade önskat via svärfar... Svärfar som för övrigt tyckte att "Grönan?! Han är väl ingen barnunge heller?!" Nåja - det är tur att VI tror att C inte har gått och blivit farbror och förlorat hela sitt barnasinne. Vi inbillar oss att han tycker det är roligare med Grönan än ett lakan i 30-årspresent... Så, våra "gå-ihop-planer" gick därmed om intet.

Tips på namngivningspresent, anyone? Min kusin M skall namnge sin lille son på söndag och kusin A skall åka ner till Malmö och bevista det hela. A har erbjudit sig att ta med present från oss, så nu måste ju här snabbt handlas. Någon som har några roliga tips? Om man ändå hade vetat vad pojken skulle heta, så kunde man ju ha gjort något fint med hans namn på - men det är en väl förborgad hemlighet som de inte tänker berätta förrän vid själva ceremonin. Hrmpf!

D håller för övrigt på och stökar med sin golfbag - skall åka på golftävling imorgon och kommer inte hem förrän på torsdag. Det en av deras leverantörer som anordnar så han och gamla chefen och nuvarande chefen beger sig imorgon bitti. Så, imorgon kväll är jag alltså gräsänka... Får man säga - SKÖÖÖNT?! ;)

Jo, förresten - när jag har provat receptet på chutneyn - så återkommer jag och tipsar om det, om det blev gott. Nu pyser jag!

Inga kommentarer: