måndag 9 juni 2008

Måndag

En helt vanlig måndag med precis lika mycket att göra som vanligt...

Har fått en lapp hem från fritids att T skall ha med sig badkläder varje dag nu i sommar och lite annan info om deras upplägg av sommarfritids. Det verkar faktiskt jättekul! Tror ni en ganska kort 37-åring skulle kunna smälta in som 7-åring några dagar och få leka och vara med?! Inte?! Jaja, jag får väl leva genom henne då - hon får berätta allt kul varje kväll istället :).

Imorgon är min sista dag på TT, på onsdag börjar jag alltså min anställning på SI. Äntligen!! Det känns pirrigt att hoppa efter 10 år minus 5 dagar, men samtidigt - hur skulle man kunna vara bättre förberedd för en ny arbetsgivare efter att ha jobbat där i 20 månader redan?! Jag vet vad jag gör, och är övertygad om att det är rätt. Även om det känns lite läskigt!

Diskussionerna om solkrämen på dagis fortsätter. Nu har en pappa dragit igång och ringt förskolechefen och en representant på kommunen idag. Kommunrepresentanten ställde sig mycket mycket frågande till det hela. Och förskolechefen skyllde på personalen - att det kommit in ett brev från personalen där de skrivit att de inte har tid - d v s de har tidsbrist. Alltså, det hela är ju så barockt när de skyller på tidsbrist. Hur i hela friden kom de alls UT med alla barnen i vintras då - med alla vinterkläder och så - om det tar för lång tid att sätta på dem ett par skor och lite solkräm?! Tidsbrist, my ass, där de står och bronzar i minimala linnen och korta shorts och snackar med varandra. En pedagog hade sagt till en av våra grannar att barnen fick väl ha långärmat på sig då. Min enda kommentar är: Då vill jag se pedagogerna i långärmat också, om det nu inte är alldeles för varmt för att kunna ha det på sig. Alltså - att säga att de vägrar att skydda våra barn mot solen på sommaren är ungefär som att säga till oss på vintern: Vill ni att barnen skall vara skyddade mot kylan idag, så får ni klä på dem hemma på morgonen för vi har då inte tid att hålla på och klä av och på dem när vi ska gå ut på eftermiddagen!!

Det borde ju rimligen ta längre tid...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, angående frisyren så ville hon egentligen ha ännu kortare men det satte jag stopp för.. Att välja själv betydde mer om hon skulle klippa av sig eller inte..

Ang bok om kriget så är jag så EMOT krig att jag vägrar se såna filmer Klarar det inte, men jag fastnade lite i livsödena och det är mer sånt jag är ute efter att läsa.. Men det verkar svårt.. Ska nog investera i den andra boken av Khaled Hosseini har bara läst Tusen strålande solar än och den älskade jag