onsdag 25 juni 2008

Ridskola

T har just fått plats på ridskola fr o m i höst. Hon är förstås eld och lågor, även om vi kanske inte är fullt lika entusiastiska med tanke på att det inte är direkt billigt. Men, vi (läs jag) har ställt henne i kö för att jag vill att hon skall få prova - och nu har hon fått plats så. Söndagar mellan 12:30 och 13:15 ska hon få rida under hösten. Ska bli kul att se om hon tycker det är så roligt som hon föreställer sig det. Jag tycker att det verkar vara en sund "sport" där man får lära sig att ta hand om djur samtidigt som det är väldigt bra träning för hela kroppen - inte minst balans. Mamma har varit skeptisk till att vi skulle sätta in henne på detta med tanke på M:s astma - men eftersom inget hittills har tytt på att han har allergirelaterad astma och inte heller har han visat några allergier vid pricktest vi tog förut, så. Jag har också pratat med den astmaläkare som vi går hos och hon tyckte att vi skulle prova, hon kunde inte se varför vi inte skulle prova. Så, det gör vi. Känns ju onödigt att begränsa barnen mer än nödvändigt, om man säger så. Vi kan ju vara försiktiga för all del och förvara hästkläder o s v i förrådet och så där - men hon får ändå stå tillbaka en hel del p g a sina bröder, så. Det här skall hon få göra.

Annars har det varit supermycket på jobbet i flera dagar. Inte nog med att semestrarna på vår avdelning har börjat = vi är färre. Det har dessutom varit en massa extra strunt som ställt till det i systemen på olika sätt, så det har varit mer att göra än vanligt... Trött blir man! Det känns som en rejäl slutspurt inför semestrarna!

Jag jobbar en vecka till och sedan har jag en veckas semester ensam med barnen. Sedan jobbar jag en vecka igen - då är D hemma med dem. Och därefter har vi tre veckor tillsammans. Idag har vi bokat boende i Varberg några dagar en av de veckorna eftersom svärfaster lät mer än lovligt besvärad över att ha oss i sin gäststuga (hon är inte världens mest barnvänliga människa, om man säger så) - så att vi iallafall kommer att komma ner dit en sväng i sommar. Skall framför allt träffa D:s farmor tillika barnens gammelfarmor som blir 90 år i höst. Sedan tänkte vi ta en sväng till Liseberg och GeKås. Hoppas på bra väder!

Vi ska också upp till kompisars sommarstuga mellan Hudik och Söderhamn några dagar en av de andra veckorna och så skall D spela golftävlingen som hålls varje år till min morbrors minne. Sedan var de där tre veckorna slut. Då har jag ytterligare en vecka själv med barnen. Funderar eventuellt på att åka upp till Leksand några dagar då - men, det beror på väder och vind. Alla har börjat jobba igen då, så då får vi rumstera som vi vill där på landet :).

Åh, jag hoppas barnen är lika "lätt-omställda" som de var under våra 5 dagars ledighet under midsommar. De var uppe lite senare och vaknade inte förrän vid halv 9, 9 nästan varje dag. En sådan semester tar jag gärna!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Annars kan man åka till värmland på sin ledigsjälvmedbarnenvecka! :) Ååå, ska hon börja rida! *minnen* Jaana och jag red ju. Älskar fortfarande hästdoften. Nu ska jag iväg till jobbet, hörs och allvarligt; fundera på Värmland! Kram!!!

Anonym sa...

Värmland är fint... Där bor ju jag :-)
Tänkte bara tipsa om Fun City i Varberg... vi har varit där två somrar och det är inte nåt avancerat ställe men toppen om man inte har höga krav. Finns djur, karuseller (gratis) bad mmmm