torsdag 12 juni 2008

Vab

Ja, som rubriken anger så har jag vabbat idag. L har fått en infektion i nagelbandet på höger pekfinger. Vi har sett att det har sett lite rött ut, men när vi var på sjukhuset på Barnögon för en koll av killarnas eventuella skelning (har man en farfar som är rejält vindtyrig så har man, då hamnar man där *s*) så passade jag på att gå förbi med honom på Närakuten när vi ändå var där. Det såg dessutom lite värre ut än tidigare. Läkaren vi träffade där, sa att han var lite lite avvaktande till att ge penicillin, så vi fick en salva och lite förhållningsorder om att hålla det rent och torrt och så då smörja tre gånger om dagen... Att hålla det rent och torrt i kombination med grävandet på dagis - nej, jag tror inte det. Så, därför blev jag hemma med dem idag. Hursomhelst så fick jag också instruktioner om att komma tillbaka om det började vätska sig och komma något gult eller grönt. Och det gjorde det idag - så vi har varit där en sväng till, och fått penicillin... Han har dessutom något sådant där på sin ena stortå också, som han till skam å sägandes har haft ett litet tag - kanske sedan förra veckan eller något. Men, vi har liksom tänkt att det där läker väl... Det ser lite nageltrångsrelaterat ut, om man säger så. Nu kanske medicinen tar det också, om vi har lite tur. Imorgon får dock D stanna hemma - för även om det är samma ställe jag har arbetat på hela tiden, så känns det inte optimalt att börja med att fylla i sin första tidrapport som anställd med komptid för läkarbesök (i onsdags) och vab ovanpå det. Då kan man ju iallafall minimera det lite. Idag hade jag inget val, eftersom D har varit på golftävling hos en leverantör i Småland. Åkte igår morse och kom hem nu ikväll vid 7.

Imorgon skall vi för övrigt ha lite After Work med jobbet. Inte på plats i huset, men på ett ställe i centrala staden där vi alla jobbar. En av kollegorna känner han som har det, så han har ordnat med bordsreservation på uteserveringen :). Vi blir någonstans runt 25 personer från 4 olika avdelningar - som ingår i samma sektion. Vi jobbar rätt så nära varandra - 3 av avdelningarna sitter i samma stora rum och den fjärde pratar vi med folk ifrån flera gånger om dagen - så det skall bli kul att träffas lite vid sidan om så där.

Namngivningspresent till Malmö är också fixad och avlämnad. Det blev en sådan här:













och två små böcker i pekboks-variant d v s sidorna var tjocka, men innehållet var lite mer åt sagobokshållet, om man säger så. Den ena handlade om en liten pojke och där kom en fjäril fladdrande och landade än på hans HAND och än på hans HUVUD - pedagogiskt som bara den när man så småningom skall träna kroppsuppfattning :). Den andra innehöll bilder på småkryp - som nyckelpigor och spindlar o s v. Jag hoppas och tror att det skall bli bra!

På tal om det skall jag ta och räkna pengar en stund och kräva resten av familjen på deras delar för presenten. Ja, inte min närmaste familj - utan mina syrror och föräldrar..

1 kommentar:

Anonym sa...

En sån där briomyra fick Tintin också i namngivningspresent!
Himla sött med lilla "ägget" som guppar fram när man drar det, men himla opraktiskt när man hittar ägget lite här och där i hemmet (såg det faktiskt senast inne på gästtoaletten häromdagen om jag inte minns fel) *S*

Hoppas vi får kul ikväll :-)
Sophe