söndag 1 juni 2008

Vackra människor och "healies"

Har både idag och igår befunnit mig en hel del i vårt stora köpcentrum som finns på gångavstånd hemifrån. Har dels köpt en present till T:s skolfrökens nyfödde lille son (från klassen - är ju klassmamma), och shoppat en del skor till både mig och barnen. M och L har fått sandaler, T har fått tygskor, ett par slip-ins och ett par fin-skor till skolavslutningen och jag har fått nya typ ballerinaskor och ett par tygskor. Förutom det har jag också fått ett turkost linne, en vit cardigan (att ha över axlarna till den klänning jag tänkte ha på skolavslutningen som har halterneck) och en svart munkjacka, typ. Mina skor har jag fått i födelsedagspresent av dels svärfar med familj och dels av svärfarmor som skickade en slant. Tre par av barnens skor köpte jag på Skopunkten vilket alltså innebar att jag bara betalat för två av dem. Bra business för en trebarnsmorsa, haha!

Under mina sejourer i centrumet så har det slagit mig att det finns väldigt många vackra människor... Tror ni det beror på att JAG är på så bra humör av det här vädret och därför är så välvilligt inställd till de flesta eller beror det på att folk i gemen är på bättre humör och liksom blommar upp och liksom gör sig vackrare?

Hursomhelst - det har varit trevligt att gå omkring där, oavsett anledningen :).

Med bara några dagar kvar på godislöftet har T nu kommit på att hon nog skulle vilja byta inlines mot ett par healies - ja, ni vet sådana där gympadojor med hjul på hälen som ungarna "slidar runt" med överallt. De ser verkligen supercoola ut, så jag förstår henne - men både mamman och pappan har sina funderingar på säkerheten... Lite fungerar de ju som inlines, men man har just inga skydd såsom hjälm eller handledsskydd. När jag googlat lite på dem så är det just det som anförs som negativt angående dem - så jag vet inte riktigt. Samtidigt som jag inbillar mig att hon kommer att använda dessa mer än ett par inlines och för att det är lite kul att hon har kommit på något "eget" - ingen av hennes närmaste kompisar har några sådana här... Kanske om man fick henne att ha hjälm o s v? Ja, vi får se. Samtidigt så finns det en massa andra vinster, som jag/vi ser det - med inlines. Dels så övar man ju upp sina skridsko-talanger och dels så blir det ju betydligt mer "fysisk" träning av att ha inlines på sig än att ha ett par gympadojor så där. Ja, vi får se. Vi har sagt att vi skall fundera på saken. På torsdag skall det dock handlas är det sagt. Då har hon uppfyllt det hon lovat - och just nu har hon noggrann nedräkning och pratar godis typ hela tiden :D. Tänk att suget inte lagt sig? Hon lär väl bli varse snart att det inte är så gott som hon målar upp för sin inre bild för närvarande...

Inga kommentarer: