fredag 10 juli 2009

Mucklor

Har ni hört talas om mucklorna? Om ni läst någon av böckerna om Pettson och Findus, så kan ni inte ha missat dem. De finns i huset och liksom lånar allt möjligt lite då och då - och sedan lägger de tillbaka dem på samma plats igen.

Jag tror på mucklor. Jag tror stenhårt på att mucklor bor i vårt hus. För - hur många gånger har man inte letat efter en sak på säg tre, fyra givna ställen där den där saken brukar ligga. Och så när man kommer tillbaka till plats nummer ett och letar ett varv till - så plötsligt ligger den där grejen där. Som om den gjort det hela tiden.

Då tror jag att mucklorna har lånat. Och kvickt lagt tillbaka igen.

6 kommentarer:

Mofsan sa...

I mitt hus är mucklor synonymt med tonårsson, som förvånat säger:-Öhh oj det låg visst dääär? Det hade jag ingen aaaning om.

Mamma J sa...

Har ingen tonårs-son. Än. Ingen tonårsdotter heller. Så, så länge skyller jag på mucklorna. För att det hela skulle tyda på att jag är allmänt förvirrad eller något lika hemskt, det tänker jag aldrig någonsin tillstå.

Mofsan sa...

Nää förnekelse är den enda räddningen-tills man får tonåring. Då är dom bra till det i allafall.

Anonym sa...

Jag är en enda stor muckla själv.

Ango sa...

Jag VET att mucklorna finns, jag har träffat dem själv och varit på muckeljakt hos självaste Pettson och Findus ;).

Helena sa...

Jag är helt övertygad om att vi har mucklor här hemma också. =)