onsdag 8 juli 2009

Nalle-automat

Ni kan få gissa vem av mina pojkar som vi, när vi var på Rhodos för två år sedan, fick hala ut ur en sådan här.

Vi fick tag i hans ena fot innan han hade hunnit in så pass långt att luckan s a s slagit igen bakom honom. Snacka om de på restaurangen vi var på, blev skärrade, för hade han verkligen tagit sig in så hade ett febrilt jobb med att få tag på den/dem som ansvarade för maskinen - och hade nycklar till den - tagit vid... Den stod ju liksom där bara på "entreprenad".

Man måste vara snabb om man har med små nyfikna pojkar att göra.

9 kommentarer:

Eva sa...

Åh, hjälp! Så läskigt, men vilken tur att det gick bra...

Anna sa...

Jag gissar på L! :)

Orsakullan sa...

Hur farao lyckas man med det???

Mamma J sa...

Ja, lite läskigt var det - även om vi nog inte riktigt fattade HUR läskigt det var just då...

Ja, det var förstås L även om han nekar i sten i dagsläget (han minns ju inte egentligen, men han vill absolut inte kännas vid att det var han, haha!)

Ja, luckan där är ganska stor och går inåt, så man kan ta det för en tunnelöppning liksom. Hur de fick in en fyraåring förstår jag dock inte....

Anonym sa...

Men om det finns syre i den skulle jag kunna tänka mej att låna en sån där och stoppa in en unge eller två i den när jag vill ha lugn och ro, hahaha.

Angie sa...

hahaha, jag kan inte låta bli att skratta.

Mamma J sa...

Ja, haha - de kunde tjäna som barnförvaring en stund så där :-).

Och Angie - jag förstår precis, för det var precis det vi gjorde också. Det hade varit rätt dråpligt att se L sitta därinne bland gosedjuren ;-).

nillas liv på pinnen sa...

Hahaha, som gjord för att klättra in i för en liten en! =D

Mamma J sa...

Ja, han tyckte ju det - vår sköne son. Och uppenbarligen är/var han inte ensam om att tycka det :-D