söndag 26 juli 2009

Smygstart

Hemma igen efter två veckors vistelse i olika sommarstugor - mammas och pappas i Dalarna i en vecka - och en hyrd i Hälsingland en vecka. Det som slog mig först när vi kom in i huset när vi kom hem var värmen. Den kvävande värmen inomhus. När man är i en sommarstuga är man ju mest ute och har öppna dörrar mest hela tiden. Luften cirkulerar liksom naturligt. Sommarstugor är ju också generellt inte lika välisolerade som vanliga hus. Så, nu är vi inkapslade igen, haha!

Har haft det bra under vårt bortavaro även om solen lyst med sin frånvaro mest hela tiden. Det bästa vädret på hela tiden hade vi den dag då vi var på Sommarland i Leksand. Det är ett ställe jag rekommenderar fler att besöka. Nästa gång tar vi en två-dagars-biljett så att vi hinner göra allt ännu lite mer.

Under tiden har jag också hunnit läsa ut "Shantaram" av Gregory David Roberts. Mina reflektioner om den kommer senare. Och reflektioner överlag kommer också fler senare. Nu har jag/vi en massa smutstvätt att ta itu med och en massa rena, oanvända kläder att packa upp och in i garderoberna igen. Och så skall jag förstås njuta av att det är sol!

Så, den riktiga blogg-åter-starten kommer inte riktigt än.

4 kommentarer:

Maj Korner sa...

Välkommen tillbaka! Du smög inte så bra, jag såg dig!

Mamma J sa...

Tack Maj!

Haha - ja, jag är kanske inte så bra på att smyga :-).

Anonym sa...

Den boken har jag precis börjat på, det jag läst hittills gillar jag. Så jag kommer att hoppa över ditt inlägg om den och läsa det först när jag är klar med tegelstenen.

Mamma J sa...

Åh, jag är nästan lite avundsjuk på dig för att du har allt det gottiga kvar.

Du behöver inte oroa dig - jag har inte avslöjat något som inte står någon annanstans. Jag gillar inte den typen av recensioner, haha!

Jag har bara strött lovord över den - förutom i det allra sista stycket där uppe. Och det kan du ju låta bli att läsa, även om det inte alls egentligen förtar resten.

Njuuut!