måndag 10 mars 2008

Här händer det saker!

Japp, dagens stora event är väl att jag har sagt upp mig idag! Efter snart 10 år på samma företag så kanske det är så dags att prova vingarna någon annanstans... Varierar mig inte såå mycket då jag kommer att gå över till min kund. Känner att jag vill utvecklas vidare och den utveckling som finns att tillgå inom min nuvarande arbetsgivares "spann" har jag efter moget övervägande kommit fram till inte är rätt för mig just nu av olika anledningar. Så, därför byter jag arbetsgivare om några månader. Ska bli jättekul och känns helt rätt!

På tal om något annat - hur är det där förresten, med att man skall prata med barn på barns sätt? Eller ska man inte underskatta deras intelligens? Igår när M & L badade och L hade fått kliva upp lite i förtid efter att ha bråkat och stått i en del - så ville L ta med sig det gamla tangentbord som de har att leka med, ner till nedervåningen. M simmade lugnt kvar i badkaret. "OK," sa jag - "men ta det försiktigt och akta så att du inte snubblar på det där snöret där..." varpå M i badet frågade sin vana trogen "Vaddå vaddå?!" "Jo, sa jag - L ville ta med sig tangentbordet nerför trappan" "Aha, du menar hunden" svarade M (de låtsas av någon anledning att tangentbordet är en hund som de släpar runt på och kallar för Charlie...) "Ja, just det," svarade jag, "och så sa jag åt honom att akta sig så att han inte snubblade på det där, det där snöret liksom..." "Jahaaa" svarade M. "Du menar sladden!"... "Öööh, ja - det menade jag, sladden ja." Ibland liksom överträffar de ens förväntningar i vad de förstår. Fast, ibland när man diskuterar t ex färger med dem, så undrar man åt andra hållet... Men, det är en annan historia...

Kan förresten berätta vad som händer om man är 2,5 år och går upp före mamma och pappa på morgonen. Hittar ett limstift och börjar limma lite... Blir kladdig på händerna av limmet och försöker torka av sig med hushållspapper... Öh, ja jag kan väl säga som så här att den lilla flickans mamma och pappa inte vet säkert om det är så det gått till - men hon var fasligt luden om händerna när de fann henne *s*.... OBS - detta handlar inte om något av mina barn... De har aldrig gjort några sådana DÄR dumheter *s*.... Men, en jag känner har en dotter som har gjort så där. I helgen... :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen, grattis till din nya tjänst då får jag väl säga. :-) Ja, du har ju varit en av de "gamla uvarna" på företaget länge. Önskar dig självklart varmt lycka till med det nya! Blir det ungefär samma arbetsuppgifter, eller av annat slag? *nyfiken*

Anonym sa...

Hm... dumheter och dumheter... hm... *S*
Hon kom och frågade om jag kunde ta bort det från händerna så hon "erkände" brottet väldigt öppet *S*.
Limstift är ju enkla att hantera, ibland alldeles för enkla :-)

Sophie

Mamma J sa...

Tack för grattis & lycka till! Det kommer att bli inom samma gebit iallafall - men med lite mer variation än idag, kan man väl säga. Känns jättekul!