söndag 30 mars 2008

Körslaget, förresten...

Är det inte en ganska konstig programidé? Jag menar, för oss lekmän så är det ju generellt svårt att höra om det verkligen verkligen låter bra eller om det är ett schysst arrangemang bara. Gör de "arr:en" av låtarna själva också, eller har de ett "proffs" med sig som gör det åt dem, någon som vet? Hursomhelst är jag inte förvånad över att Team Lindas kör hänger lite löst med tanke på hur de valt leadsinger. DET kunde varochen höra att hon som kom in på slutet och sjöng lite - var ju den som skulle ha sjungit solo-bitarna hela vägen - inte hon som inte hade rösten alls för att sjunga ensam. Pinsamt för henne.

Egentligen måste jag nog erkänna att jag skulle klara mig utmärkt utan det programmet på lördagar - men det finns ju just inte så mycket annat i familje-genren så där dags - så det får väl antagligen bli det för oss iallafall.

På tal om något annat - var ni med och räddade jorden igår då? Ja, och släckte alla lampor mellan 20 och 21. TV:n var på, men resten släckte vi och hade bara en massa tända ljus. Mysigt värre - men man blev ju en smula sömnig av mörkret, kan man säga. Så, det blev en rätt tidig kväll efter det *s* - om man säger så, så såg jag inte slutklämmen på det där Körslaget, det har jag bara fått reda på ändå idag :).

Och, nu sitter jag här och vill inte tända några onödiga lampor idag heller (jag inbillar mig att vi har lika stora klimatproblem idag också..) - och har vissa problem emellanåt när jag råkar sätta händerna fel på tangentbordet och ju inte SER tangenterna så bra när jag skall korrigera dem rätt igen. Ja - jag HAR inte riktigt vanlig fingersättning när jag skriver på tangentbordet, men det går snabbt av attan ändå - utom då alltså ibland när det är kolmörkt och händerna hamnat snett liksom i starten. Men men... Vad gör man inte för miljön ;).

Inga kommentarer: