söndag 30 mars 2008

Och jag har nya fräknar...

Kan nog sjunga en liten stump som Pippi jag, efter en skön förmiddag på T:s skolgård. Såg att en och annan prick vaknat till liv i min vinterbleka feja efter att ha suttit där medan barnen rumlat runt och lekt en massa i den härliga vårsolen. En massa nya fräknar - DET är ett vårtecken! Det är nässelfjärilen och nyckelpigan vi såg på vägen hem också. Ååh, vad det är underbart härligt! Jag kan säga som Madicken också att "jag känner livet i mig" - och som Ronja skulle jag också kunna göra - och ge ifrån mig ett riktigt rejält vårskrik :).

Vi tänkte att vi skulle hålla grabbarna vakna idag (ingen middagssömn) för att få rätt på tiden inför kvällen, ja med tanke på sommartidsomställningen. Men, vi insåg vid lunchen att det nog var lite väl optimistiskt när båda satt och sov med öppna ögon så där lite då och då där vid matbordet. Så, de fick ta en "powernap" (nu) på en halvtimme tillsammans med sin pappa och här sitter jag. T har en kompis med sig hem från skolgården - halva bostadsområdet hade typ tänkt samma sak som vi, så det var nästan som en liten "get-together" där nere :). Det är då man tänker att härifrån ska jag aldrig flytta - vad många man känner igen sedan många år, liksom... Man rör sig i samma cirklar och stöter på varandra lite av och till. Det är rätt trevligt!!!

Nu är det dags för operation väckning, jag stålsätter mig något därför att framför allt L kan ha ett hiskeligt humör när han inte får sova det han vill så här mitt på dagen. Får väl muta honom med något, kan jag tro :).

Inga kommentarer: