tisdag 11 mars 2008

Trött kväll...

Har just läst saga för de minsta. Den största är färdigduschad och håller på att "läggas" av sin pappa. Och här sitter jag - och gäspar...

Började 6 imorse, så jag var uppe tidigt tidigt - så att man börjar gäspa vid halv 8-8, det får väl sägas vara lite grann OK iallafall. Tankade på Statoil på vägen till jobbet - och där, vid denna tidiga morgonstund var också vad jag tror nästan säkert var han som spelar Anton i T:s favoritprogram på TV just nu - "Livet enligt Rosa". Det bara måste ha varit han - om inte så var han som var där otroligt lik den killen! "Livet enligt Rosa" är för övrigt regisserad av min gamla granne. Hans storebrorsa och jag sprang ikapp till bussen var och varannan morgon när vi alla fortfarande bodde hemma hos våra föräldrar - lika sena båda två, typ jämt. Jag visste att när han kom älgande runt vårt hus (han var tvungen att liksom runda det från deras hus för att komma till bussen - så var det dags att kasta sig iväg genom häcken på baksidan av vårt hus för att hinna :) - och HANS lillebror är det nu som har regisserat bl a "Livet enligt Rosa"... Det ni :).

Men, vänta nu - vänta nu... Vad är det för stil?? Tittade just in på http://www.tv.nu/ för att dubbelkolla start-tiden på det som gör att jag trots min tidiga start imorse hade tänkt vara vaken till ca halv 12 ändå ikväll - VAR är "Brothers and Sisters"?!? Alltså - inte 17 kan man väl ha säsongsuppehåll i början av MARS? Är det så eller är det bara en tillfällig formsvacka denna vecka? Den som vet - informera mig! Det stämmer ju liksom inte med något att pausa i mars redan! Det känns inte ens som att det stämmer med handlingen heller. Suck! Jag har ju faktiskt sett fram emot detta i nästan en hel vecka. Jag letade efter "Cityakuten" igår också, tänkte ju slötitta på det i sängen även om jag faktiskt inte följer den serien så slaviskt längre. Men, nej - det har visst också säsongsuppehåll? Eller? Någon som vet hur länge? Till i höst eller? Jaja, har ju hört klunkas om att det den 24 april börjar sändas fem alldeles nya Greys Anatomy-avsnitt (efter-strejken-producerade) i USA. Då har man något att se fram emot iallafall. Jo, för än så länge - hur mycket vår det än hänger i luften (ja, kanske inte just idag då) - så är det inte riktigt läge för att sitta ute och njuta av några ljumma ljusa kvällar istället för att uggla framför TV eller dator. Det kommer sådana kvällar så småningom, men ett tag till vill jag faktiskt ha mina serier i fred från säsongsuppehåll och annat trams. Basta!

På tal om något helt annat, så blev jag uppringd av en kvinna i söndags, som fått mitt namn av min mamma (som träffat henne vid en sådan här "hudvårdsklass" hos någon bekant antar jag) - och ville ge mig en "gratis hudvårdskonsultation/sminkkonsultation" eller något i den stilen... Hon fick det att låta som om jag fått en present av mamma, allrahelst som mamma hade glömt att berätta detta för mig. Hon som ringde, ringde från Mary Kay och säljer visst deras produkter - och det hon egentligen var/är ute efter är att jag skall ha ett sådant "party" för 4-6 personer i april. Det låter inte alls otrevligt på något sätt, men för det första så kände jag mig nästan obehagligt överrumplad när hon ringde och för det andra så kräver det ändå en viss administration att bjuda in några stycken och fixa lite fika - se till att hemmet ser representabelt ut alternativt boka föreningslokalen och så där... Och helt ärligt vet jag inte om jag riktigt ids. Någon som tycker att produkterna är såå himla bra att det är värt det? Alternativt - är det någon som såå gärna vill komma, att jag borde ordna det? ELLER kanske någon annan som känner sig supersugen på att ta över värdinneskapet istället för mig? Jag kommer gärna, men skulle just nu faktiskt gärna slippa fixa och ordna själv. Puh, jag känner mig trött - ska nog fundera vidare över detta imorgon istället.

God natt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mary Kay-produkterna är sådär bra som det sägs. Var på ett "party" för en tid sedan och fick nöjet att klämma, känna och testa allehanda produkter. :-) Enda nackdelen är väl prislappen kan jag tro.

Mamma J sa...

Ja, som du kanske såg i ett senare inlägg så bestämde jag mig för att boka av. Inte så mycket för att jag tyckte att det inte verkade bra, som att jag kände mig lite inträngd i ett hörn när hon ringde.. Jag hann liksom inte andas och så hade hon bokat in det. Detta ovanpå att jag nyss haft Me & I-partyt och det är påsk och annat, så kände jag bara att neej... Men, ska du ha ett sådant sedan ;) - så bjud gärna mig!