söndag 9 mars 2008

Söndag...

Tänk om man kunde få ha det där som Bo Kaspers sjunger om någon gång... Ja, "Söndag i sängen"... En dag som idag hade passat till det - grått, blött och trist... Men, nej - morgonen inleddes vid halv 6 då L kom tassande... Vid 6 var det M:s tur. Iofs är det bara att lyfta upp dem i sängen, för de har med sig sina kuddar när de kommer - men tror ni de ligger stilla? Öh, näää... Och visst - de pratar inte högt - men de viskar mer eller mindre oupphörligt. Och Barnkanalens sändningar börjar ju inte förrän 7... Och då kom T... Men, hursomhelst - då kunde vi iallafall dirigera om dem till fotänden av sängen för att njuta av Clifford eller vad det nu var en stund - tills de började kivas om vem som låg var och vem som hade fötterna där först... Suck! Det är roligt med barn!

Nu är de minsta iallafall ute med sin pappa och hoppar i vattenpölar. Själv sitter jag här och börjar min blogg-karriär med en tvättmaskin startad. Om några timmar ska jag följa med T på simskoleavslutning... Det får räcka med den friska luften för mig idag. Tror jag.

Måste ju bara kommentera melodifestivalen också, när jag ändå håller på och ordbajsar. Det är märkligt att alla bara fokuserar på att Androla inte gick vidare bara för att det är någon sorts vendetta mot Carola eller så. Visst - till viss del är det säkert så - men är det ingen som har lust att uppmärksamma att låten var dålig och att deras röster absolut inte passar ihop? Att de gått så långt som till Andra Chansen kan ju endast tillskrivas det faktum att de är kända - några små "nobodies" hade ju aldrig kommit så långt med den insatsen...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen! Välkommen till blogglivet! :) Håller med dig helt om androla, kan det faktsikt vara så att låten är dålig? Själv tycker jag den är alldeles för rörig. Oki, då ser jag fram emot att läsa mer här framöver. Får jag länka? Må gott, kramar Anna!

Anonym sa...

Hej Jessica! Vad roligt att du hamnat i bloggträsket. :-)

Ja, vi tittade på Andra chansen igår. Rakt igenom dålig kvalité på låtarna - enligt mitt tycke. Och ja, Androla.. vilket skämt! Håller med om att deras röster inte alls fungerar fint tillsammans. För övrigt kan jag väl också tycka att de båda borde satsa på själva sången snarare än låtskriveri - som inte tycks vara deras starka sida ;)
Kram!

Mamma J sa...

Länka på du, men gärna lite halvt opersonligt d v s inga efternamn eller så där... :)