måndag 24 mars 2008

Några ledstjärnor

Jag har några citat/ordspråk/ordstäv eller vad man skall kalla dem som jag tycker är så där synnerligt bra. De är nära förknippade med min inställning rörande att jag tycker att alla människor har ett eget ansvar för sitt liv. Att bara okonstruktivt gnälla alternativt sitta och vänta på att stekta sparvar skall flyga in i munnen på en, är så långt ifrån min melodi man kan komma.

Därför tänkte jag nu dela med mig med ett par av mina "ledstjärnor" som jag personligen tycker stämmer otroligt väl in på hur jag tycker det fungerar. Ingen annan än JAG kan se till att saker händer på ett sätt som JAG vill, kort sagt..

"Om du alltid bara gör som du alltid har gjort, kommer du bara att få det du alltid har fått"


"I ögonblick efter ögonblick, sekund för sekund gör jag valet att vara offer eller skapare av min egen verklighet" /Kay Pollack/

"Man är sin egen lyckas smed"

Eller - vad säger ni?

2 kommentarer:

Anonym sa...

De här är oxå bra:

Det är med ideér som med små barn, man tycker bäst om sina egna.
-Moa Martinson

I en familj är kvinnan regeringen, mannen folket och barnen oppositionen...
-Peter H Martin

Inte appropå stekta sparvar men likväl sparvar : )

//j-sis

Anonym sa...

Det stämmer så bra!