måndag 31 mars 2008

Sista mars

Redan april - eller ja, imorgon. April det är verkligen vår, tycker jag (även om vädret ju kan vara minst sagt lynnigt) - mars kan man säga vårvinter om, medan april och maj får räknas till vår. Juni är försommar och juli, augusti och kanske t o m september numera är sommar. Oktober, november och kanske t o m en bit av december är höst och med lite tur är halva december och januari och februari vinter. Men, om man skall se på det senaste året så stämmer det ju inte alls - men hursomhelst, så...

Jag ser fram emot morgondagen såtillvida att jag tycker det är roligt att försöka hitta lurendrejerierna framför allt i medierna. Få se om det är någon som har kommit på något riktigt legendariskt bra så där. Har du blivit så där härligt grundlurad någon gång? Eller lurat brallorna av någon? Vilket är det bästa aprilskämt du har hört/varit med om? Just nu när jag sitter och tänker på det så kommer jag baske mig inte på ett enda mer än den gången när någon kreativ journalist på Falukuriren hade köpt ett gäng med tulpaner och satt ner i en snödriva utanför redaktionen och lanserade dem som en ny exotiskt sort av snötulpaner... Inte så tokbra, men visst, det var garanterat folk som gick på det också! Och se - jag kommer ju t o m ihåg det fortfarande!

Inga kommentarer: