måndag 17 mars 2008

Måndag - och spösnö...

Ja, där satt jag på jobbet och hade precis pratat med en jättetrevlig herre som var såå nöjd när vi lade på att jag sa till mina närmast sittande kollegor att NU kan jag gå hem, med den där otroligt belåtna känslan man får när någon liksom riktigt lovordat ens insats. Varpå en av kollegorna sa att "jaja, du vill garanterat ändå inte gå ut precis nu" och jag tittade ut och såg det... Vädret! SNÖN! Det verkligen spö-snöade utanför fönstret och det hade jag, min väderstyrda humörsmänniska helt och lyckligt missat en lång stund - och DÄR så var humöret nere vid tårna och ännu längre ner i ett nafs! Bläää!

Jaha, vad nu detta slaskande skulle vara bra för, det kan man ju verkligen fråga sig.

"Nej, hörrni små människor till jul får ni ingen snö och inte heller till sportlovet, för då vill ni ha den - jag tänkte att jag slänger på er lite slask lagom när ni vant er vid tanken på att det inte blev någon vinter i år och har köpt vårskor och lämnat handskarna hemma... Just för att ni ska få bli riktigt kalla om händerna och blöta om fötterna och om ni har otur kanske ni halkar också?! Moooaaaahhaahahahahaaaa!!"

TACK för den!! (fast jag har bara nästan halkat och vårskorna är gamla)

Nu ska jag ta och plocka ihop bebiskläder till min kollega som snart skall nedkomma med en liten ny medborgare. Om de kommer att passa vet man inte då man inte tagit reda på vad det är för sort därinne - inget fuskande här inte - men mycket funkar nog till vadsom. Om C läser här: glöm inte att salvan du inte klarar dig utan heter INOTYOL ;)...

1 kommentar:

Anonym sa...

..annan supersalva, eller ja det är en OLJA, är Weleda Calendula Body Oil. Helt fenomenal. Har just botat min sons "svedda" öga efter intensivt förkylningsgegga-torkande... : )

Att rekommendera!
//j-sis