fredag 28 mars 2008

Våren är här!!

Ja, banne mig - det måste den vara - annars riskerar jag att vara olaglig på måndag när jag kör till jobbet. Idag har vi nämligen fått på sommardäcken!! DET om något är väl ett vårtecken?! :D

Under den snart kommande kvällen hoppas vi få se Kock-Tina med de snygga benen föräras med en otroligt ful glas-sko och vi inleder vår fredagskväll med hämtmat (det är en gravt underskattad lyx att slippa tänka!) och de sedvanliga popcornen. Antar sedan att kvällen inte blir sen innan jag somnar eftersom jag åkte kommunalt till jobbet idag - vilket innebar att bussen gick 05:57 = klockan ringde 04:37.. Dessförinnan hade T drömt en mardröm så henne var jag uppe och lotsade över till vår säng vid halv 3, för att sedan ha ett litet plåster liggande typ PÅ mig resten av mina guld värda timmar av "halv-sömn".

Hade nog varit lagom trött även utan den avslutningen på veckan eftersom det trots "kort-veckan" har varit intensivt på jobbet. Vi har varit väldigt kort om folk p g a att ett helt gäng har varit på kurs, så jag kan väl så gott som garantera att jag somnar ovaggad ikväll...

Förresten - var det någon som såg "Barnmorskorna" på SVT1 i onsdags mellan 21:00-21:30? Hon, Lena - var "vår" barnmorska när vi fick T. Men, precis som för paret på TV så gick hon hem innan det hela var helt klart, efter att ha varit med oss hela dagen - så precis som på TV så kom hon och hennes undersköterska (får nästan skämmas för att jag inte minns hennes namn - Barbro KAN det ha varit) upp till BB dagen efter och hälsade på oss där vi låg och myste med vår lilla tjej. Hon var verkligen jättejättebra och det var verkligen roligt att se henne igen!

Så, jag klistrar mig framför TV:n på onsdag igen (ska jag vara ärlig så missade jag det på TV "på riktigt" i onsdags - men såg det på SVT Play på datorn istället lite senare) - för det är ju så mysigt att se! Det suger till lite också eftersom jag ju sagt förut så många gånger att jag velat bli barnmorska - och när de som jobbar där säger precis det där som jag har målat upp för min inre bild - att det verkligen ÄR så fantastiskt VARENDA gång att få vara med när en ny familj skapas, ett nytt liv kommer till världen - livets under varje dag på jobbet! Det är lite skillnad från att vara fantastisk på att koppla upp pst-filer mot Outlook det *s*..

Lite lite sugen blir man allt på att föda barn igen också. Men, grejen är ju att man ska ta hand om barnen sedan också - inte bara föda dem, och det känns som om jag/vi har händerna fulla ändå, så - jag sitter nöjd. Men, sitta och böla av rörelse i stil med Lille Skutt framför TV:n/datorn, det tänker jag göra ändå! ;)

På tal om SVT Play - det tycker jag är klockrent! Det känns då som att TV-programmen verkligen har blivit MINA som jag liksom verkligen har köpt (via både licensavgifter och skattsedel) eftersom jag likt en film eller liknande kan välja när jag vill titta på det. Me like!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att eran bm var med! Såg programmet och kände; så där vill jag jobba! :) Hoppas våren håller i sig hos er, här ser det bra ut. Drömde att dina föräldrar bodde här och att du var och hälsade på, kul va!?! Nu är det dags att åka till tentan snart, tummar önskas! Ha en bra helg, vännen!
/ Kramar AnnaK!

Anonym sa...

Åh, programmet "Barnmorskorna" missade jag tyvärr! Men på onsdag - då ska jag banne mig sitta klistrad framför tvn! :-)

Ja, idag var det hyfsat varma vårvindar som smekte kinden när man var ute. Hoppas det håller i sig på riktigt nu. :-)