lördag 23 maj 2009

Bröllopstelegram

Jag skulle ha skrivit detta inlägg för flera dagar sedan, men alldeles glömt bort det.

D:s kollega gifter sig kommande lördag och han har bett mig om hjälp med en text till ett telegram de skall skicka från företaget till de lyckliga tu. Någon som har några tips? Jag har för all del ett word-dokument där jag har sparat ett gäng sedan tidigare, men det känns som om de är så "använda" redan - så därför fiskar jag lite efter något som är nytt för oss. Tips någon? Gärna lite humoristiskt (men inget krav), inget om tramp av små fötter är önskemålen.

Dagen idag innehåller annars bakning och städning eftersom det kommer lite fikagäster imorgon. Men, egentligen är ju Dagen idag - men make och dotter sover fortfarande och maken skall lämna huset om sådär 45 minuter för att åka och jobba. Tror ni att jag tänker väcka honom för att han skall komma med födelsedagsbrickan?! Skulle inte tro det! Har redan duschat och nu skall jag göra frukost till oss som är vakna. Ha det så länge!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad menar du? Fyller du år?

Helena sa...

Ja må hon leva, ja må hon leva, ja må hon leva uti hundrade år. Ja visst ska hon leva, ja visst ska hon leva, ja visst ska hon leva uti hundrade år. Hipp hipp HURRA HURRA HURRA HURRA

Kram och Grattis på födelsedagen!!

Sophie sa...

Grattis :-)
Tänk att du också lyckats pricka in årets bästa dag att födas på!
Hoppas du har det alldeles förträffligt bra!
Jag fick liten present och smörgås och kaffe på sängen i morse faktiskt och sedan fick jag sova vidare :-)

Har barnledigt hela helgen! Fast dottern är hemma... mormor är ju här! Så nu är vi föräldrar helt dissade *S*

Kram och grattis!
Sophie

Nenny sa...

Aha, Grattis på födelsedagen! Hoppas den bjuder på sol och presenter, tårta såklart och nått gott att äta!

Anna sa...

Jättesvårt när man inte vet något om människorna, kör en säker "hör ni nåt i luften som surrar..." *hihi*

Har skrivit födelsedagshälsning i inlägget ovanför, men grattis igen!! Taskmört han är den däringa mannen som inte kommer upp med bricka! Hmpf!

Förresten, kommer du ihåg vår deal? Min minsta är tre år i sommar, vad är din? :) Kramar Anna!

Mamma J sa...

Tack för alla grattis!!! Har haft en bra dag på det hela taget - mer firande blir imorgon. Det ordnade upp sig även om det inte blev någon bricka ;-).

Och Anna: jaaa, jag skulle gärna vilja göra det vi kommit överens om, men både med tanke på den kommande Thailandsresan + det företag som jag jobbar på och vad det innebär för mina ekonomiska möjligheter just i år, så måste jag nog tyvärr skjuta på det. Kan vi inte planera det nu och genomföra det nästa sommar? På så vis kan jag börja spara när vi kommer hem i december ;-).