lördag 2 maj 2009

Surt sa räven...



... så kan man väl sammanfatta Christians sorti ur Robinson. Att köra hela det där talet för att sedan säga att han inte velat vinna själv och att han bara varit kvar för att coacha fram Lukas (är Lukas något j-kla mähä då eller?!) - för att sedan när pristävlingen närmade sig börja snacka om att han så gärna ville vinna den. Så pinsamt!

Det är lite som när man gör slut för att man är rädd för att bli lämnad - för att få behålla ansiktet och vara den som styr och tar besluten. Så extremt löjligt.

Jag tänker lite som så - Christian har visat sig vara en rätt lömsk och otrevlig person - undrar vad det har gjort för hans verksamhet (han är väl egen företagare?) - jag skulle då ha svårt att respektera honom som medarbetare/affärspartner efter att ha sett detta. Det spelar ingen roll hur klippt och fixat det hela är, hans många uttalanden står alldeles för sig själva.

Åt andra hållet måste jag säga att Erik Blomqvist (heter han väl?) verkar vara en genomhyvens kille istället - så i hans fall borde detta innebära en massa positiva effekter (även om han kanske inte gör affärer på det sättet, eftersom han väl står som "golf-instruktör eller något sådant) - med tanke på att han under hela tiden i träsket försökte få laget att hålla sams, snacka igenom det som eventuellt gnisslade o s v - den sammanhållning som de fick i det laget känns som oerhört mycket hans förtjänst. (Att han sedan sminkade till sanningen lite till sin fördel när han kom tillbaka med den helstekta grisen, ser jag bara som nästan sunt i det elaka spelet som ju pågår.)

Detta om lagkänslan - den kollaps det andra lagets eventuella lagkänsla har råkat ut för - känns som Christians verk i mångt och mycket - den byggdes ju enbart på att ha en gemensam yttre fiende och dessa skulle man snacka så mycket skit man kunde om o s v - det bygger ju ingen lagkänsla på riktigt, för vad händer när fienden visar sig vara trevlig eller inte ser ut som man förväntat sig? Och att sedan lite gråtmilt sitta och tycka synd om sig själv som Ellenor gör känns också bara pinsamt. Att jag har svårt för den typen av människor är kanske förståeligt om man ser till min devis - som jag anser omfattar andra människor också - att man sitter bakom ratten på sin egen bil. Nina som kanske kan uppfattas som lite svekfull och manipulativ - hon tar ändå ansvaret för det hon vill skall hända och sitter inte bara i baksätet och väntar...

Däremot så gillar jag inte på villkorsvis hur de betedde sig med maten - när de slöt cirkeln och lämnade två utanför. Riktigt riktigt dåligt. Sådant beteende hör inte hemma bland civiliserade människor, som jag ändå uppfattar dem som.

Skall bli mycket spännande att se vad som händer nästa vecka - när saker och ting verkar ställas på sin spets. Igen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHA, en till som med iver följer denna serie. Jag vill ha lördag hela veckan lång.

Ango sa...

Kan bara hålla med dig! Christian är riktigt patetisk, och hans "försvarstal" med krokodiltårar var verkligen för mycket! "Coacha Lukas". På vilket sätt gjorde han det? Har Christian speciell utbildning i överlevnad så han kunde "coacha Lukas"? Nä, det var nog ingen som köpte det, precis!
Vad jag förstår så var det alphahannarna som VALDE att stå utanför vid maten, inte så att de blev utelämnade. Det lät så i artikeln jag läste idag på AF:s hemsida.
Eriks lilla "spel" när han kom tillbaka tyckte jag var helt rätt. Han gjorde ett val som ställde honom i positivt dager (vem biter handen som föder?) så han visste att han inte skulle åka ut, då kan han ju ändå få skapa några frågetecken kring det som hände efter att de andra lämnat platsen. Ser verkligen fram emot nästa avsnitt!

Mamma J sa...

Jag har just insett att jag ju är på Golden Hits och dricker Galliano Hot Shots när det är nästa avsnitt!!

Tror ni de sänder det någonstans där?

Inte?

Äh, vilken tur att TV4 Anytime finns då ;-). Får passa mig för att läsa allra minsta blogg eller löpsedel eller tidning på nätet innan jag sett, för allt som rör Robinson verkar ju vara det viktigaste som har hänt nationen varje söndag, hehe!!