torsdag 28 maj 2009

Men ååååååååh!


Dagis är stängt idag och imorgon - planeringsdagar. Så jag, M och L är alltså hemma. Ikväll skall vi springa ett motionslopp hela familjen. Eller ja - jag skall gå mina fem kilometer, jag avskyr att springa men älskar att gå fort. Riktigt fort. D skall lotsa M och L runt deras 800 meter och T hon springer garanterat själv sina. Det går liksom lite mer att lita på henne - att hon följer strömmen och inte rätt vad det är kommer på att springa åt andra hållet eller en annan väg.

Och så - just idag - enda dagen på hela veckan - så är det dåligt väder! Regn och minusgrader (jajaja kanske inte riktigt minus, men kallt!). Är det inte lite typiskt? Är det inte lite typiskt att jag glömde ta med M och L:s regnkläder hem från dagis igår? Som nu är låst i två dagar för personalen har sina planeringsdagar någon annanstans (det visste jag ju redan innan). Så, nu får vi hoppas på uppehåll just när de knatar runt banan - för att springa med paraply vet jag inte om det är någon höjdare för två nästan-fyraåringar.

6 kommentarer:

Angie sa...

Är det vår-ruset?
Jag hade mitt den 14 maj. Det är hur kul som helst, men...paraplyn är inte tillåtna där så jag hoppas ni får uppehåll. jag kan ta regnet till mig - ingen fara.

Mamma J sa...

Nej, inte vårruset - men jag skulle kunna tippa på att det är samma regler där ändå. Det skulle ju vara ohållbart med alla dessa pinnar och grejer som man skulle kunna råka peta i ögonen på någon eller så.

Med lite tur så stämmer väderprognosen med att det skall spricka upp fram emot kvällningen och att det inte blir först efter loppet är klart. De dör nog för all del inte av lite regn - nog för att de är söta, men de är inte gjorda av socker så de bör inte smälta, haha!!!

Sophie sa...

Får se hur det går för oss...
S som skulle varit med kan inte och då måste i så fall vi åka hem och hämta T för att åka tillbaka.
Så vi får se.
Vädret är ju en avgörande faktor också.

//Sophie

Mamma J sa...

Äsch, det är klart att ni kan. Det skall ju spricka upp framåt kvällen... Och ni är ju inte heller gjorda av socker även om ni är så söta ;-).

Kan inte H åka ensam med T?

Nenny sa...

Hoppas ni slapp regn även om det har regnat hela kvällen här, fast det är ju en bit emellan oss.

Mamma J sa...

Nejdå, inte slapp vi regnet. Men, under barnloppet var det uppehåll - en bit in i mitt eget lopp kom dock regnet. Och vid det laget var jag så varm att det var skönt svalkande :-).

Så, inget ont som inte har något gott med sig...