lördag 23 maj 2009

Varma känslor

Jag följer på en tråd som Mz Olsson skrev om varma känslor.... Man glömmer alldeles för ofta bort att njuta - utan allt bara drunknar i bus, bråk och irritation.

Men, så idag - vi satt i bilen alla fem. Tre barn bak och så jag och D fram. Och så vände jag mig om - och liksom ÖVERFÖLLS av den där känslan: De är MINA, mina UNDERBARA ungar! Hela baksätet är FULLT av MINA barn!!

De bara log lite överseende mot sin gamla mamma när hon började svamla lite halvt osammanhängade, haha.

2 kommentarer:

thebromanders sa...

Det är så otroligt STARKT när det kommer över en så där!! Man håller fast tiden för ett ögonblick o bara NJUTER!!!

Ango sa...

Visst är det häftigt när man får den där känslan?! Det är så otroligt stort!
Jag fick en liknande känsla för några år sedan. Jag var på väg till dagis för att hämta alla tre barnen och på vägen slogs jag av att jag var VUXEN. Herregud, jag var gift, hade barn på dagis, bil osv. Jag har väl alltid fortsätt tänka på mig som tonåringen liksom (en snart medelålders tonåring, men ändå). Jag började fnissa åt den känslan då eftersom det kändes så konstigt (jag vuxen?).