söndag 24 maj 2009

Mobbing

Precis det här tycker jag. Och det är därför jag vägrar se på "Idol"-uttagningarna och inte heller har låtit T (eller någon av de andra heller för den delen) titta på vare sig det eller uttagningarna till "Talang". Nu är inte "Talang" tillnärmelsevis som "Idol" och "Idol" är inte som "Grillad" - men jag är ändå emot sättet på vilket man liksom sågar folk som gör så gott de kan - på bästa sändningstid. Jag vill helt enkelt inte att mina barn skall lära sig att det är OK att klanka ner på dem man tycker är "värdelösa" eller har bristande "självinsikt". Och detta oavsett om de självmant har tagit sig till uttagningen eller ej. "Grillad" har jag inte tittat på en endaste sekund.

2 kommentarer:

Daniel sa...

Bäst att skrippa tv helt!

Mamma J sa...

Haha, jaa - egentligen är det ju så. Så att man får bestämma sin världsbild helt själv. Det hade jag en lärare på högstadiet som hade gjort. Han såg dessutom en annan vinst med det: De gånger det var en riktigt bra dokumentär eller liknande som han ville se, så bjöd han hem sig själv till kompisar och de bullade ju ofta upp med chips och andra roligheter eftersom de hade en gäst :-).