torsdag 14 maj 2009

Ledig dag

Ja, det som först såg ut att bli en ganska lugn och skön dag - jag och T hemma för att skola och fritids har studiedag, killarna får gå på dagis en stund - har plötsligt börjat kännas lite annorlunda...

Alla pojkar är nu ivägskickade och nu tar det utlovade bakandet snart vid. Jag och barnen skall på fika-dejt med fyra kollegor hemma hos en av kollegorna, på lördag och vi har lovat att baka världens godaste kolakakor att ta med oss. T har just lärt sig att göra dem - men jag måste nog vara med och övervaka lite.

Sedan insåg jag att jag skulle behöva göra några jobbrelaterade saker som hänger lite över mig - visserligen jobbar jag imorgon också, men ibland är det bättre att göra saker förr hellre än senare. Så, för att få dessa småsaker åtminstone i rullning så skall jag logga in mig en stund. Några tvättmaskiner hade jag tänkt hinna med också + att i eftermiddag/kväll har T dansuppvisning. 16:30 måste hon vara på plats eftersom första föreställningen börjar 17:00 och före dess måste vi ha hunnit äta eftersom nästa föreställning sedan börjar 18:15. Och, vi skall åka kommunalt. Visserligen går det en buss som går i stort sett direkt, men den tar ändå ca 25 minuter. Därför blir det McD-middag idag så att vi kan äta "så sent som möjligt" på plats i närheten av danslokalen - annars hade vi fått äta middag redan vid 15 eller liknande, och det känns lite väl tidigt.

Så, nu skall jag sätta fart.

3 kommentarer:

Mie sa...

Ojjj den lediga dagen lät inte så ledig... Hoppas du får det mysigt trots allt o stressa inte för mycket!
O världen godaste kolakakor lät ju inte dumt alls:)

Taina sa...

Vad är det för typ av dans? Och att hon var bäst var väl självklart! Det måste hon ha fått av mamma som orkar "stå" så länge på ett dansgolv! Hahaha, snabb igen va?

Ango sa...

Hoppas dagen blev lite ledigare än den lät som ;).