fredag 8 maj 2009

Imorgon imorgon imorgon

Jag är nästan lite rädd för att det kommer att bli platt fall bara för att jag ser fram emot min kväll på sta´n imorgon.

Nåja, blir det tråkigt så åker jag väl hem. Det är ju inte så mycket mer med det för all del.

Ikväll blir det tacos och fruktsallad och de, för fredagen, obligatoriska popcornen. Jag har gjort alla tacoförberedelserna och barnen har gjort fruktsalladen. Nu är de utanför alla tre och vi bara väntar på att D skall komma hem. Vad barnen inte vet är att det vankas helvegetariskt ikväll - eftersom jag har köpt quorn-färs och skall prova till tacosarna idag. Gjorde köttfärssås (jaja..) på quorn till min lillasyster för ett antal år sedan, när hon var vegetarian - och tyckte inte att det smakade just någon skillnad. Och det sägs ju att man inte skall äta för mycket rött kött per vecka, så jag tänkte vi kunde prova med quorn idag då. Jag kommer dock inte att säga något till framför allt T, för då kommer hon genast att tycka att det smakar konstigt, alldeles oavsett om det verkligen gör det...

5 kommentarer:

thebromanders sa...

Oj, nu blir jag nyfiken!! Hur blev quornfärssåsen??

Mamma J sa...

Jodå - det gick alldeles utmärkt. Jag stekte den bara precis som vanligt - lite längre tid bara - och kryddade med en sådan där färdig tacokrydda-påse. Sedan har vi ju alltid guacamole till också, så den kanske tog en del av smaken - men det gick m a o precis lika bra med quorn som vanlig köttfärs - och i sammanhanget så är det kanske nyttigare att ta det då. KÄNNS bra att ha ätit enbart grönsaker och frukt ikväll :-).

AnnaK sa...

Vad bra att det fungerade! Vad ska du göra i morgon? *nyfiken* Har precis tittat på ett nytt Greys, avsnitt nr 100 för övrigt, efter en dag med intensivt pluggande. Men det hade du redan vetat om du varit med på Facebook! *hihi* ;) Ha en kul kväll i morgon!

Angie sa...

Klokt att inte säga något tror jag =)

thebromanders sa...

Det där måste jag prova!!
Men så får jag ju erkänna att jag inte är riktigt säker på vad quorn är för nånting?? Pinsamt... var hittar jag det i affären??