onsdag 13 maj 2009

Munskölj

Använder du mun-skölj? Typ Listerine eller SB12? Vi har en flaska Listerine stående i badrummet, som jag använder lite nu och då. Men, efter att ha läst den här artikeln så funderar jag allvarligt på att hälla ut alltsammans. Vi har också fått någon form av små provförpackningar av SB12, men jag tycker de känns läskiga så jag har fortfarande inte provat. Jag vet inte riktigt vad det är - men det preparatet känns så medicinskt på något sätt, så jag drar mig för det. Reklamen ger mig en känsla av sterilisering i stil med hur man gör inför en operation eller liknande. Och det känns inte OK att göra varje dag, hemma, på egen hand.

Vanlig fluorskölj är nog att föredra trots allt. Jag insåg nu när jag googlade Listerine att det första som kom upp som förslag var ordkombinationen Listerine och cancer. Eeeh.... Hur har jag kunnat missat allt detta?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Min tandhygenist sa att jag inte skulle använda Listerin eftersom jag hade känsliga tandhalsar, kan det ha varit halsar, det var tandköttet som dragit upp sej lite. Jag har nåt flourskölj istället. Så bra nu när jag läser detta.

thebromanders sa...

Ja, jag är med dig!!

Ango sa...

Vi har Listerine, men jag klarar inte av den. Jag hörde för ganska länge sedan att Listerine förlorat rättigheten att bära tandläkarförbundets logga i och med att produkten inte rekommenderas av tandläkarna.
Jag fick Flux att testa förra året, och eftersom den är en ren flourskölj så använder jag den istället.

Angie sa...

Ahhhgh! Panik! Min dotter använder Listerin väldigt ofta! Det är slut på det nu! själv fixar jag inte, det är för starkt...

Christina sa...

En gång så jag att man kunna få cancer av morøtter.....

Med en gång nått blir stort så skal man alltid skrive negativt om det.

halsn den norske gartneren