söndag 10 maj 2009

Seg som kola

Dagen igår gick i ett - vi var till simhallen hela familjen på dagen först och sedan vidtog förberedelser inför kvällen. Så, bloggande stod inte på agendan.

Kan väl säga så här, som svar på frågan i en av kommentarerna till det tidigare inlägget: Fylleinlägg från inatt gick inte för jag var inte hemma förrän tidigt imorse! Klockan var väl närmare 4 när jag kom hem - drack lite vatten och åt en banan innan jag kom i säng vid 5... Så, dagen idag har gått i slow motion.

En mycket lyckad kväll blev det trots att det började se ut som "10 små negerpojkar" när en efter en föll ifrån p g a sjukdom och ingen barnvakt o s v. Men, vi som kom hade superkul hela kvällen! När de spelade "How will I know" för tredje gången redan vid halv tolv, så blev jag lite full i skratt faktiskt... Ett tag verkade discjockeyn på 80-talsdansgolvet vara mer än lovligt fantasilös. Men, men - han tog igen det sedan.

Några Galliano Hot Shots blev det innan jag åkte in till sta´n och sedan byttes de ut mot tequila. Så, ja - jag har väl mått bättre än vad jag gör idag, haha! Men, det sker så otroligt sällan så det må vara hänt. Sist jag var så onykter som jag var igår var nog flera år sedan.

Det var som jag sa till D idag att - även om det var jättekul att gå ut på krogen och slå sig lös lite grann - så är det ändå fantastiskt härligt att ha sin familj att komma hem till. Sina goa ungar att kramas och mysa med och vara stolt över, sin lilla man att krypa ner bredvid.

Suck. Jag har det så himla bra!

(Men, även om jag skulle vilja så bara orkar jag ingen bloggingrunda just nu. Ni får klara er utan mig lite till...)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är en fantastisk känsla, att ha sitt hem att återvända till. Där all kärlek väntar. Tror att jag förstår hur du mår just nu, det var ett tag sedan, HAHA.

Angie sa...

Skönt att du verkar ha haft det kul i går! Bloggen, den överlever utan dig en stund =)

AnnaK sa...

Äntligen får man lite rapport! ;) Vad roligt att det blev lyckat men jag vet vad du menar, det är SÅ skönt att komma hem, hur kul man än haft det ute. Underbar känsla! Kram!