lördag 2 maj 2009

Jag älskar sta´n!!

Alltså - tänk att få ha förmånen att bo helt nära den vackraste huvudstaden i världen, med allt vad det innebär av utbud o s v - men samtidigt ha sin bostad i en lugn och småstadsliknande förort. Det måste ju vara det som kallas att få det bästa av två världar?! ;-)

Har ju varit inne i sta´n idag eftersom killarna skulle på kalas på Livrustkammaren. Lämnade av dem och fick 1 timme och 45 minuter för mig själv i solskenet i folkvimlet inne i sta´n. Har man inte bråttom eller är uppjagad av någon anledning så är det ju fantastiskt att få strosa runt där vid vattnet - jag unnade mig t o m en glass och satt och läste en papperstidning för första gången på länge. Jag bara njuter av skönheten i staden! Massor massor av turister - och jag blir så stolt över att de får se vår vackra vackra stad från sin allra allra bästa sida - i solsken som glittrar i allt vatten kombinerat med soltörstande svenskar på strålande humör.

Gick sedan och köpte mig ett par nya skor. Har ännu inte bestämt mig för om jag skall behålla dem - de var egentligen lite för dyra i min smak, men jag vet å andra sidan att den typen av skor använder jag mycket och därför så kommer jag garanterat att använda upp alla de där pengarna tids nog i vilket fall som helst. Men, vi får se.

När så grabbarna var klara så åkte vi ut till det stora köpcentret som ligger helt nära vår förort där vi handlade kött, halloumi, majskolvar och jordgubbar. Japp, vi skall grilla ikväll! Jag slank också in på Bolagret och köpte en hängare till hallen, som barnen skall få hänga sina kläder på. Visst är den cool?!



D är nu ute och spelar landbandy med några grannar och jag skall egentligen göra iordning köttet. Så, jag går väl då!

2 kommentarer:

Angie sa...

Stockholm är vackert! Jag åker dit på tok för sällan men tanke på att det tar en dryg timme dit med tåg...
Som svar på din kommentar hos mig:
Visst är det lite underligt att vissa känner att de måste försvara sitt med näbbar och klor! Är det för att de inte är så supersäkra på sin åsikt kanske...? De övertygar både oss och sig själva samtidigt?

Mamma J sa...

Ja, jag tror helt enkelt att de tar våra ställningstaganden som indirekt kritik mot deras sätt att vara/beslut. Minsta lilla osäkerhet i deras egen person blommar då ut och så går de i försvar. När skall folk lära sig att jorden inte roterar runt just deras axel?! ;-)