söndag 31 maj 2009

Moppelycka + smyckestips?

Jo - mitt sura Robinsoninlägg skall väl inte få ligga överst hela kvällen.

Helgen har gått i ett - det har ju varit kanonväder hela helgen och vi har bl a köpt en likadan pool som familjen Ango - till baksidan, med litet soltak och vattensprinkler i sagda tak. Man kan väl säga att den har gjort succé!

Ja, och så har D köpt sig en moppe på Blocket också. Han hade tidigare tillgång till en moppe via jobbet, men när den gick till moppehimlen för något år sedan, så blev det ingen ny. Sedan dess har han funderat på att köpa sig en själv. Han vinner 40 minuter enkel resa till jobbet jämfört med att åka kommunalt + att han ju då inte behöver passa någon tid, utan 5 minuter senare betyder också 5 minuter senare i slutänden och inte en kvart eller en halvtimme för att bussar och annat då inte passat ihop lika bra. Så, han är löjligt nöjd nu. Jag tror helt ärligt att han längtar till att få åka till jobbet imorgon. Inte för jobbets skull utan för att få åka moppen dit, haha!!

Sedan så behöver jag hjälp med bra ställen att beställa smycken på nätet. M & L lämnar ju sin avdelning på dagis nu - tillsammans med två andra pojkar. Och vi tänkte gå ihop och köpa något roligt/snyggt smycke till "fröknarna" som de lämnar. Tips mottages tacksamt på sajter där jag kan få botanisera lite.

5 kommentarer:

Lene fr AFF sa...

Här har jag köpt: http://www.signerat.se/website1/1.0.1.0/62/1/?item=cont_cont-s1/818

Jättesmidigt att beställa, och fraktfritt. Inte så dyrt heller...

Ango sa...

Jag vet inte vilken typ av smycke du är ute efter, men vår lokala guldaffär har massor av underbara smycken. De har en webbutik: http://www.jempguld.se/. Kan varmt rekommendera dem.De har väldigt, väldigt serviceinriktad personal också!

Kul med poolen! Här har den också gjort succé...hos alla. 2 familjer till ska köpa en sån ;-). Den ÄR bra.

Kram
Ango

Mamma J sa...

Om jag skall vara ärlig så vet jag inte det själv heller - vad det är jag letar efter... Söker helt enkelt inspiration på det planet också, haha! Tack för tipsen, båda två!

Tesstamente sa...

Kan inte ge några tips men du verkar vara ganska haj på att shoppa ändå:-)

Angie sa...

JEMP hade jag också tänkt att tipsa om! Kolla in där!