lördag 25 april 2009

9 timmar

Ja, i nästan 9 timmar med endast kortare avbrott för toalettbesök har vi varit ute idag. Städdagen började kl 9 och i samband med den grillar vi alltid korv när vi är "klara" - så lunchen intogs på stående fot tillsammans med grannarna. Sedan har killarna cyklat, cyklat och cyklat medan jag har klippt buskar och lite sådant där. T och hennes kompis V, som bor i radhuset precis vägg i vägg med oss, har glassat omkring i solglasögon och försökt se allmänt coola ut - efter att de slitit och jobbat jättebra med att plocka skräp och annat förstås. Var iväg en sväng och fyndade nya dynor till utemöblerna på Rusta - mörkröda med vita ränder för 124,50 per styck. Eftersom vi har börjat fundera på att köpa nya sådana möbler - kanske nästa år när vi inte har en Thailandsresa att spara ihop till - så kändes det som ett bra pris om vi nu behöver byta dynor när vi byter möbler... Jag köpte också superbilliga sandaler till killarna på Skopunkten, som de kan ha och slita ut när de åker på sina Bobbycars. Skorna blir ju förstörda på nolltid annars. De kostade 49:- paret och eftersom de har halva priset på andra paret, så fick jag alltså båda paren för 73,50. Kanske inte optimalt för tårna med sandaler till det ändamålet, men kanske kanske det innebär att de lär sig att inte släpa fötterna efter sig på samma sätt då? Vi får se om det var ett genidrag eller om det var enbart korkat tänkt av mig. Det återstår att se.

Efter att ha promenerat (killarna gick inte, de - just det - cyklade!) fram och tillbaka till McD (japp, jag har någon form av matlagningsstrejk) så sitter de nu framför TV:n och en film med sitt lördagsgodis och jag sitter här. Tjejerna sitter i grannens hammock på baksidan och läser. En hammock - det skulle jag också vilja ha! Så skönt!

Antar att killarna kommer att somna ovaggade ikväll - kanske deras mamma också, vi får se. Antagligen sitter nätberoendet djupare, så jag lär väl sitta här när de har slocknat, haha! Nu skall jag bara bevaka så de inte somnar för tidigt - typ nu. Då blir det en sen kväll med dem istället. Och de lugna, helt ensamma kvällarna är inte att förakta. Man behöver liksom dem också ibland.

1 kommentar:

Angie sa...

De få sällsynt ensamma, eller självsamma, kvällarna är väldigt viktiga! Hoppas du kunde njuta =)