tisdag 7 april 2009

Ny favoritmat

Idag serverades det blodpudding och lingonsylt till familjen. Något de älskar allihop - men som jag av GI-skäl inte äter just nu. Istället åt jag min nya favoritsubstitutsmat (vilket ord va´?!) som jag gör genom att ta vanlig naturell keso och krydda med oregano (torkad). Sedan skär jag rökt skinka och blandar i. Till det lite cocktailtomater och kanske också lite majs. Färdigt. Jättegott!!

Att dricka till kan jag rekommendera Ramlösas nya smak Mango. Riktigt riktigt gott! En annan favorit hos mig är annars deras Skogshallon. Men, med denna nya smak så känns det plötsligt inte fullt lika trist när andra dricker CocaCola.



Nu framåt kvällen skall jag nog falla för mitt senaste "beroende". Den där rackarns meze-yoghurten (som turkisk/grekisk yoghurt fast lite mildare/lite mindre sur) blandad med ett par teskedar kakao + frysta hallon.

Jag känner i hela kroppen att jag vill vill ha mer!

När man är så här sugen på något, så tänker man ju att då bara måste det ju vara dåligt för kroppen...

Men, läs detta eller varför inte nästan ännu hellre detta - om hur bra kakao är! Eureka! Jag har funnit något såå gott som till och med är nyttigt, ju!! Oh yes!

4 kommentarer:

thebromanders sa...

Den där röran du gör låter verkligen jättegod!!
Blodpudding o lingonsylt är visserligen inte fy skam det heller!

Orsakullan sa...

Det där lät ju himla bra! Jag brukar göra smoothie med kakao i och när jag körde GI åt jag massor med (minst) 70%-ig choklad. Willys egen t.ex. är jättegod. Nu är jag inte så sugen på det men ska börja igen snart...

Tantti sa...

Jag trodde blodpudding var gi-mat o att majs innehåller mycket kolhydrater... hänger inte med men youghurt-grejen låter himla god.! Tack för tipset!

Mamma J sa...

Tantti: Om jag skall vara ärlig så har jag nog förträngt att majs skulle kunna vara dåligt - jag har gått efter "grönsaker ovan jord = bra" och så läste jag mängden kolhydrater på förpackningen på blodpuddingen och strök den :).

Så, det var tur att jag inte tog någon majs igår iallafall, då. För det var baske mig värre än blodpudding även om jag tror man måste hålla på betydligt längre för att få i sig samma mängd majs som man får i en kompakt skiva pudding...