lördag 18 april 2009

Lördag

Jaha, så var halva helgen över. Vi har varit och handlat penséer idag, men inte planterat dem. Det är konstigt hur fort man vänjer sig att det skall vara hyfsat varmt - idag var det riktigt isiga vindar trots den strålande solen, så jag var inte supersugen på att sitta ute och gräva i jorden. Imorgon skall det visst bli lite varmare igen, så jag sköt upp det till då.

I veckan har vi vänt killarna i bilen. Ja, jag vet att de inte är fyllda 4 år riktigt än, men det började bli väldigt trångt för benen och samma variant som vi gjorde med T när hon var i samma ålder - då vi liksom sköt bak stolen så att den inte stod lika nära ryggstödet (där de har fötterna) var inte praktiskt möjligt att göra med tanke på att vi måste få plats med två. Det gick inte in, om man säger så. De är ju snart 4 iallafall, så. Nu sitter de på varsin bältesstol och tycker att det hela är mycket mycket spännande. Jo, jag erkänner - vi vuxna tycker också att det är lite spännande. Framför allt måste jag säga att jag känner mig så himla vuxen nu när jag bara har barn som åker framåtvänt + att jag för första gången på typ 8 år får sitta fram på passagerarplatsen i vår egen bil. Alla barn sitter bak.

Sedan i eftermiddags nu ligger de gamla stolarna ute på Blocket. Hade ett erbjudande om lite billigare om man tog båda två - och det var en som ringde på det erbjudandet, men han ville att jag skulle skicka dem med bussgods till Fagersta. Vilket jag måste erkänna att jag inte var toksugen på. Framför allt för att jag då måste bängla mig in till sta´n med dem - och så skall man strula med pengaöverföringar och liknande. Jag missade tyvärr att skriva i annonsen, som jag har gjort vid tidigare affärer - att varan hämtas hos säljaren (d v s mig). Då brukar jag slippa detta. Hursomhelst - jag lovade kolla upp hur mycket det skulle kosta o s v och reserverade mig för om någon skulle komma och hämta stolen/stolarna här på plats, eftersom jag ju då föredrog det. Och, nu är den ena såld och har lämnat oss. Så, jag skall författa ett mess till de andra om att det inte blev någon affär denna gång... Sån´t är livet.

Och jaaa - vi har ju begått grillpremiär ikväll! Såå gott!

Jag grunnar också på en "utmaning" som Abbes pappa hade på sin blogg, som jag tyckte var kul. Men, svår. Så - om jag får till det - så blir det en senare fråga..

1 kommentar:

Nenny sa...

Här har en av killarna fått vända på sig för ett par veckor sedan. Jag tröttnade på stora bökiga stolar i baksätet när jag skulle städa ur bilen. Så nu ska en stol till inhandlas sen så är vi också helvända! Men jag får väl erkänna att vi har två bilar och i den lilla bilen som de inte åker i så ofta har de suttit framåtvända redan ett bra tag.

Hoppas på den där värmen du skriver om i morgon, mina penséer vill också ner i jorden.