onsdag 8 april 2009

Hockey! Hrmpf!


Alltså, OK för att "Brothers and Sisters" inte kunde starta i tid eftersom det blev förlängning och sudden och allt vad det var, i hockeyn igår. Men, när de väl fick in puck-eländet, kunde de då inte växla över lite snabbt och starta så där 10 minuter sena? Nej, då skall matchen ältas och vältas, stötas och blötas och gudvetallt - så programmet som jag trotsat min tidiga morgontid idag, för att se - ja, det utgick helt och hållet till sist! Och jag som dessutom startat en tvättmaskin som jag ju tänkt att jag ändå kunde vänta på! Jag fick sitta där och vänta ändå, blä! Då är jag ju ändå inte helt och hållet ointresserad själv, det går liksom inte för sig i en släkt som min - men jag förstår så väl de som redan är anti, att de blir ännu mer anti när man bara helt sonika bestämmer åt alla tittare vad som är viktigast. Eftersnack med diverse svettdroppande hockeyspelare och mer eller mindre självutnämnda experter, eller den serie som man väntat på sedan förra veckan?

Meeen, inte desto mindre så hoppas jag att det blir guldfest ikväll!

2 kommentarer:

Humlan sa...

Hade glömt hockeyn, hur är det möjligt? Undrar hur det gick, eller håller det på än? Heja Färjestad!

Helena sa...

Åh guldfest blev det...:-)
Elina var på stora torget idag och firade. Själv fick jag hålla mig hemma med feber igen :-(

Glad påsk på dig!