fredag 17 april 2009

Suck...

... jag försöker komma på något klokt att säga idag... Men, kommer just inte på något.

Lider med Vimmelmamman som inte fick världens bästa besked igår. Idag har jag för övrigt ringt och bokat en tid för en koll av ett födelsemärke jag har på ryggen. Som kliar. Jag har, i ärlighetens namn dragit mig lite för det. Jag hade hjärtklappning innan jag ringde, och hjärtklappning efter att jag ringt. Usch, vilken ångest. Tänker så klart massor på Sabina när det handlar om detta. Tänk om det är min tur den här gången? Tänker också på mannen på samma företag som jag jobbar på som inte längre finns med, Jarl Alfredius och kollegans make... Det är så mycket sådant där elände just nu tycker jag. Jag kände ingen av dem personligen - men jag känner med dem och deras anhöriga. Nu hoppas jag bara att det som kliar på min rygg inte skall vara något farligt.

5 kommentarer:

Nenny sa...

Men nu är det ju gjort, tiden är bokad och du får veta. Mina på ryggen kliar också och jag tror det beror på kläder som ligger emot. Så länge de har en jämn kant och färg brukar det väl inte vara nån fara. Skulle också kollat mina igår men det blev ingen tid över till det. Får ta det typ nån annan gång :). Håller med om att det är lite för mycket skit runt omkring just nu och hoppas på mer sol och vår snart!

Attsingens va du är snabb förresten och Anna ännu värre, jag kom upp i 35 ord eller nått sånt!

Trevlig helg!

JaanaBanana sa...

Hoppas det gick bra med leverfläclarna! :)

Mamma J sa...

Nenny: Jo, jag skall väl erkänna att jag och Anna är fd kollegor på ett ställe där vi sitter konstant framför en dator och skriver så tangenterna glöder, så det finns en förklaring :).

Men, visst är det skönt att få ha dem framåtvända?! Jag oroade mig dock lite för hur det blir när de somnar när vi skall åka lite längre nästa gång. Det bevisade de dock att det inte skulle bli några problem när de somnade igår eftermiddag när vi skulle hämta pappa D på jobbet. Inget vidare för oss att de sov just då - men jag har ju då fått se att det funkar ;-).

Och, ja - jag hoppas att du har rätt i det där med att kläderna skaver. Det som besvärar mest sitter lagom där bh-bandet går, så... Kanske att det är samma sak för mig.

JaanaBanana: Tack för peppen, på onsdag skall jag dit - så efter det får jag veta. Och, tack för besöket så klart. Välkommen tillbaka!

Angie sa...

Du är klok som kollar upp det. Jag har gjort det jag med. Fick ta bort 3-4 stycken men mest för att det satt på dumma ställen. Ingen av alla min 10 000 fläckar var tydligen farliga.

Och du, den där tävlingen på in sida. Man måste ju inte =)
Det är min pappas fru och hennes dotter som har butiken så därför finns den hos mig =)

Mamma J sa...

Hehe, jag är en typisk sådan människa som känner att jag måste förklara mig när jag inte... Ja, du vet - du ber och jag bara kan inte ignorera utan måste svara, haha... Och förklara mig :).

That´s me!