tisdag 21 april 2009

Uppfylld

Jag är helt uppfylld av boken som jag läste alldeles för sent igår (jag kom inte i säng fullt så tidigt som jag utannonserade till att börja med, men ändå...) - så den får min tid också ikväll. Börjar dock tidigt imorgon, så fullt lika sent som igår, bör jag inte vara vaken.

Så, jag har inte så mycket att säga idag mer än lite allmänt filosofiskt om att jag imorse funderade på hur det skulle vara att åka runt i världen i en långtradare någon gång. Och att jag därför skulle önska att jag kände någon som hade en långtradare och det som yrke, så jag kunde få prova på att sova där bakom inne i hytten och så där. Det är ju rätt mäktigt bara att klättra upp i en långtradares hytt. Och att köra en har jag faktiskt provat!!! - men, då var det ju under extremt ordnade förhållanden och inga små pluttbilar i närheten. Så, man kände sig ju inte fullt lika stor som man säkert gör när man rattar runt med små Ahlgrens bilar "runt fötterna", haha!

Men, då skulle det ju vara med någon man verkligen kände och litade på, och någon sådan finns inte i min bekantskapskrets, tyvärr. Iallafall inte som kör långtradare.

Sedan funderade jag på varför man nödvändigtvis måste utrota mossan i gräsmattan. Den gör ju mattan så mycket mjukare och skönare att gå på. Vem har bestämt att mossa är fel och gräs är rätt?

8 kommentarer:

Anna sa...

Har inte läst den boken men hört om den och hört att den väldigt fint och realistiskt skriven.

Angående mossa så är det precis som du säger, mossa är ju jättemjukt och skönt och verkar trivas väldigt bra i vår gräsmatta! :) Kram!

Nenny sa...

Jag anser att mossa ska utrotas, jobbar för fullt på saken på vår gräsmatta och är snart redo att betala stora pengar för att hitta någon riktigt effektiv mossutrotare.

Vad gäller långtradarchaffis så var det mitt drömyrke näst efter bank när jag var liten.

Anonym sa...

Äntligen någon som förstått storheten i mossa. Mera mossa åt folket. Det behöver inte klippas. Det är mjukt mot foten. Det är grönt. Kan det bli bättre?

Angie sa...

Jag vill inte vara utan min mossa!

På tal om lastbilar. Jag har en god vän som är lastbilschaffis.
Läs under min länk "Chaffismorsa".

En vän till min sambo dog i Torsdags. Han låg och sov i förarhytten...någon körde in i lastbilen bakifrån vilket på något sätt resulterade i att han klämde ihjäl...

Mamma J sa...

Angie: Nejmen - herregud!! Hur kan det bli så?! Så fruktansvärt! Man tror ju att det helt enkelt inte skall gå, så stora och solida som de verkar...

Och ni andra: Lyssna på tandgnisslur och mig, mera mossa åt folket ;-).

Nenny - du kan ju skicka din till mig då, haha!

Tantti sa...

Läser du Är det någon där? nu? Den är bra!

Anna sa...

Men jag menade ju att jag också gillar mossa. Bra grejer. *vill vara med i mossklubben* :D

Mamma J sa...

Tantti: Sorry för sent svar - men du har kanske läst inlägget jag just skrev - före du läser detta... Och JA en av de bättre böckerna på läääänge!!!