torsdag 2 april 2009

Roligare än så här...


... blev det inte idag.

Men, imorgon gott folk - då är det fredag! Så skönt!

Nog för att jag trivs på mitt jobb - men nu när det är så vackert väder vill man ju faktiskt inte sitta inne och jobba. Då vill man sitta ute på en bänk och sola. Kanske läsa lite.

Nu kan jag ju inte skylla på att jag måste hålla koll på killarna. De får ju vara ute till viss del själva (och grannpojken får också det nu!) - men, jag får väl sitta ute för min egen skull då.

Problemet är bara så här års när alla tinar upp och kommer ut ur sina vinter-iden att alla är ju så förbaskat sociala. Så, man hinner ju inte läsa något. Alla skall kommentera vädret och hur stora barnen har blivit och gudvetallt.

Jaja, jag får försöka hålla igen lite på det sociala imorgon på jobbet - så jag har lite kvar till eftermiddagens "chitchattande" (?) med halva grannskapet!

4 kommentarer:

Angie sa...

Där har jag ens tor fördel med mitt jobb. Att man kan vara ute en ganska stor del av tiden.
Å andra sidan är det lagom kul på vinterhalvåret eller när det spöregnar...

Anna sa...

En av fördelarna med att plugga, man kan styra ganska bra själv. Sitta på altanen och plugga tex. ;)

Linnea sa...

När ska du byta "snö-bilden" i rubriken, det är ju vår nu? Hur går det med GI:n och lördagsmorgonträningen? Samlar ni fortfarande på värmeljuskopparna?

Mamma J sa...

Jag skulle ha bytt ut bilden för länge sedan om det gick :(

Något gör att den inte går att radera. Jag har sökt i en massa forum och googlat och hållit på, men inte hittat lösningen på problemet. Man klickar på "Radera bild" och den bara "plippar till" och kommer tillbaka... Om du känner dig manad kan du få mina inloggningsuppgifter och få försöka om du kommer på något bra sätt att bli av med eländet!

Jodå, jag håller fortfarande på med GI:n, men jag har inte varit iväg och tränat någon mer lördagsmorgon. Förra lördagen skulle T på kalas som började halv tio, så då hann jag inte. Och, om jag skall vara ärlig så slog det mig inte ens att jag skulle ha varit iväg imorse. Har knappt hunnit träna något i veckan heller - bara en gång - så det hade verkligen behövts. Men, jag tänkte inte ens tanken. Shame on me!

De samlar till den 15 april, så ja jo - lite samlar vi allt fortfarande, men det är väldigt lite :).