söndag 5 april 2009

Osympatisk

Nu har jag tittat ikapp på Robinson. Och också läst Aftonbladet på nätet. En tvättmaskin är startad och barnen leker jättefint tillsammans alla tre, så vi har en lugn förmiddag helt enkelt.

Och, det jag skulle säga var - jag förstår om Christian tycker att han framställs som osympatisk, men samtidigt så finns det ju bildbevis på att han vräker ur sig både det ena och det andra. Visst, saker och ting kan ryckas ur sitt sammanhang, men om man uttalar sig korkat så får man nog stå för det. Kanske borde ha tänkt efter före?! Vad trodde han att de skulle göra med alla hans åsikter om hur dumma alla andra är? Klantigt var ordet.

Lite talande för hur man klipper för att vinkla tyckte jag dock att det var när de inte hade något alls om röstningstaktik i det blåa "sympatiska" laget. Och det är ju solklart att det finns sådant där också. Hur mysigt de än har det, så borde det finnas mer att ta på, vad gäller konflikter. Visserligen kommer det väl i nästa program, om man får tro "Nästa veckas"-teasern i slutet av gårdagens program. "Tillhöra"-fasen är helt klart på väg att ta slut... Ni kan väl er FIRO?

3 kommentarer:

Angie sa...

Jag har bara sett första avsnittet av R. Jag brukar få en jättefin resumé av barnen i skolan, men nu är det ju påsklov... Kanske får spana in det på SVT Play ändå =)

Angie sa...

Äh, tv4 anytime menar jag juh...

Humlan sa...

Hahaha, ja nog tillhör jag skaran som tycker att han är osympatisk.