lördag 4 april 2009

Solig lördag


Jaha, så gick hela dagen igår i ett flygande fläng. Hann inte alls med det jag skulle på jobbet, många var lediga och jag behövdes på annat håll kan man säga. Så, nu ligger jag lite efter. Men, det ordnar sig nog.

Sedan hämtade jag barnen och vi åkte och handlade och gjorde lite små ärenden - innan vi först for och hämtade en Vesuvio till M & L, för det ville de ha. Sedan åkte vi till ett thai-matställe och hämtade thai-mat till T och D, samt sushi (som de också har) till lilla mig. Sedan var det fredagsmys för hela slanten. Alla nöjda och glada med sina respektive maträtter, även om det ställe som vi oftast hämtar sushi från på jobbet nog är strået vassare än det här. Men, det var absolut bra nog! Mums!!

Idag har vi varit ute och sopat lite så att M & L kunde cykla lite. T var med D på jobbet idag - det hade hon haft önskemål om. På eftermiddagen fram till nu ungefär har vi sedan uppvaktat en gammal kompis till D, som fyller 35 idag. Det har varit jättejättetrevligt!

Och nu, ja vi har ju missat Robinson (TV4 Anytime ordnar det!) och Wild Kids (som barnen kommer att kolla in på SVT Play imorgon) och nu funderar jag allvarligt på att krypa ner i sängen och spela lite Sudoku på D:s gamla mobiltelefon. Har inte spelat Sudoku på länge länge, men har precis "återupptäckt" det - och min hjärna gillade verkligen gymnastiken! Jag är ju en excel-älskare, statistik-freak och allt sådant där - så logiken i Sudoko tilltalar mig!

5 kommentarer:

thebromanders sa...

Vad mycket god mat ni myste med!!
Och jag måste ju säga att du var för gullig med din kommentar att du kan tänka dig att skicka över godis till mig emellanåt!! Det kan jag ju verkligen inte med!! Men bara att du erbjöd dig - så gulligt!!
Och angående insamlingen vi ska ha - OM du verkligen är intresserad o kan tänka dig att skänka en slant, så ska jag se om jag kan få fram kontonummersuppgifter till dig... OM du vill??

Mamma J sa...

Japp. Jag är med! Absolut!

Vi får klura på hur vi skall göra rent praktiskt.

Mamma J sa...

Och jo, tycker du inte att det vore roligt med en liten påse lakritsDumle lite nu och då?! ;-)

Sophie sa...

Sudoku - ett måste i handväskan ;-)

Nipe sa...

Sudoku är ett gift som borde förbjudas, hahaha. Hela min famlj var helt uppslukade av detta när det "kom". Jag stod emot läääänge. Sen testade jag en. Fast! Jisses vad asociala vi var ett tag. Nu har vi lugnat oss, men då och då fastnar vi lätt igen...