onsdag 1 april 2009

Framtidsbilder

Jo, justja - jag hittade en lek/förströelse hos Humlan häromdagen - som jag tänkte att jag skulle testa.

Så här:

Du går in på google bildsök
Sök på ditt födelsedatum (dag och månad)
Ta den andra bilden och ladda upp
Bilden du ser är din framtid


Om jag skall vara ärlig, så är jag ju lite vidskeplig och var lite lite orolig för att det skulle vara något elakt, hemskt, otäckt eller obehagligt som "min" bild skulle föreställa. Jag tycker att det har varit lite mycket av sådant en tid nu (även om det inte drabbat mig personligen.)

Jag skrev först in månad och dag - och fick fram denna bild:



Den kändes solid och bra - stabil och hållbar. Helt OK alltså!

Sedan insåg jag att jag skrivit fel, det skulle ju vara dag och månad - i den ordningen - och tänkte att "vågar jag prova igen?"

Jodå - det gjorde jag. Då fick jag fram den här bilden istället:



Inte helt fel som framtid?! Nu väljer jag att tolka det enbart som pengar och inte enbart precis den valören.

Så en lång, stabil och hållbar framtid med mycket (?) pengar. Tjaaa, jag kan gå med på det!

12 kommentarer:

Humlan sa...

Men va fan, jag har ju gjort fel, jag tog inte dag och månad. Det blir till att göra om. Dina blev ju bra båda två ju.

Mamma J sa...

Jag har funderat på det och har kommit fram till att jag kanske också gjort fel - iallafall... Jag tog ju siffrorna bara. Dagnummer och månadsnummer, du vet. Om jag skriver in dagen med siffror och månaden med bokstäver så kommer det upp en bild ur en blogg - på en man i kalsonger/badbyxor. Jag är nöjd med den jag har, så jag står över!

Maria sa...

Jag fick upp en bild på två pistoler... Vad betyder det liksom?

Var länge sedan jag skrev ngt men jag är här och snokar ibland ;-)
Kramar från Klacken

Helena sa...

Dina framtidsbilder är bra mycket bättre än mina, men det var en kul grej i alla fall!

thebromanders sa...

Ja, de var ju bra båda två!!
Men tänk om valören har nån betydelse ändå... Amerikatt, mamma J, Amerikatt!!!

Sophie sa...

Hm... jag behöver ju inte göra den här undersökningen, men jag tycker att vi skippar mannen med kalsonger/badbyxor och håller oss till de andra, eller hur?! ;-)

/Sophie

sannof sa...

Hahah den ska jag prova..=)

mockapocka sa...

Två riktigt bra bilder för en tryggad framtid!
Varför fyllde inte jag på den dagen? Å andra sidan kan mitt Indieband bli nog så framgångsrikt. Kanske.

Mamma J sa...

Hmm, det är lustigt hur det kan bli!

Och jag som vet när Maria här ovanför fyller år var ju tvungen att testa och ingen av de sätt jag gjorde på (månad-dag eller dag-månad, båda i siffror) gav två pistoler :).

Inte ens om jag skrev dagen med siffror och månaden med bokstäver.

Så, Sophie - även om vi fyller samma dag så är frågan om vi får samma träff om vi googlar, haha!

Idag hade den andra bilden när jag skrev in dag-månad på oss, med siffror, blivit en "Texas State Highway shield" - så Mz Olsson kanske har rätt - det lutar åt Amerikatt för Mamma J!

Sophie sa...

Jag provade faktiskt och fick då fram samma resultat som du! :-)
Men har inte provat efter det, så kanske är det något annat nu?!

//Sophie

Calle sa...

Men vad ska man ha för nivå på SafeSearch-filtret då!? Jag måste få veta! Det gäller min framtid. ;-)

Mamma J sa...

Jag har Medelnivå.

Och, den verkade ju funka bra :).