fredag 18 september 2009

Personlighet

Bloggerskan Ting hade intervjuats av ett av sina barn och som avslutning skulle hon beskriva sig själv (sin personlighet) med tre ord.
Jag blev lite inspirerad där.

Men, det är svårt.

Jag skulle nog, tror jag, säga att jag är positiv (i min värld är glaset nästan alltid halvfullt och inte halvtomt), målmedveten och temperamentsfull (höga berg och djupa dalar - mycket humör).

Hur skulle ni som känner mig personligen beskriva mig?
Ja, även ni andra får ju gärna tycka till om den bild ni har av mig också, förstås!

Och - framförallt - hur skulle du beskriva dig?

Jag ser fram emot att få läsa!

8 kommentarer:

Angie sa...

Att du har temprament är lite av en överrraskning för mig. Jag har alltid upplevt dig och samlad och saklig. =)
fast det kanske inte behöver utesluta det där med humör...

Anna sa...

Du är: pratglad, ärlig, en sann vän.

Jag skulle beskriva mig som envis, snäll och pålitlig.

Ha en bra helg!! Kramar!

Mamma J sa...

Angie: Jag får säga tack för komplimangen. För om jag skall vara ärlig så är det en sida av mig jag försöker odla så mycket jag kan - och har nog lyckats mer och mer ju äldre jag har blivit. Jag tar inte fullt lika många strider längre, haha! Och de jag tar, tar jag det kanske lite lugnare i :-). Jag har lärt mig att hålla tand för tunga lite oftare om man säger så.

Dina ord då? Jag är ju nyfiken på hur du skulle beskriva dig!

Anna: Tack för dina snälla ord!

Om dig skulle du också kunna säga till exempel obrottsligt lojal och oerhört kärleksfull/varm.

En bra helg till er också, förstås!!

Helena sa...

Oj, vad svårt att beskriva sig själv med bara tre ord... Men jag vill nog påstå att jag är positiv i alla fall, och så är jag en drömmare. Så måste jag nog säga ansvarsfull också.

Dig känner jag ju inte personligen, men du verkar vara positiv, familjekär och hjälpsam.

Ha en bra dag!

Angie sa...

Oj, klart jag ska beskriva dig OCH mig.
Du är ordningsam och kärleksfull plus lite busig. Kan det stämma?
Själv är jag ....eller nu kom jag på. Vad tror du? Hur skulle du beskriva mig med tre ord?

Mamma J sa...

Hmmm, jag har faktiskt funderat lite på vad jag skall säga om dig Angie.

Jag tror att jag skulle säga - av det jag har sett på bloggen och så där - att du är varm, spontan och viljestark. Sant?

Angie sa...

hahaha, jo jag har ett ömmt hjärta, lite för ömmt ibalnd kanske. Spontan är jag med. Och viljestark - absolut!
mitt i prick!

Angie sa...

hahaha, jo jag har ett ömmt hjärta, lite för ömmt ibalnd kanske. Spontan är jag med. Och viljestark - absolut!
mitt i prick!