lördag 12 september 2009

Simma lugnt

Nu har privatsimskolan J öppnat för säsongen med T som enda deltagare. Idag inleddes första lektionen med en ordentlig genomgång av rörelserna - det slarvas både här och där - både fram och bak, om man säger så - men ändock tar sig flickebarnet 15 meter simmandes. Dock blir hon väldigt utpumpad eftersom hon hushållar dåligt med krafterna när hon gör som hon gör.

Det är ju liksom som så att hon knäckte koden för hur man gör när vi var på Rhodos för ett par år sedan. Men, samma sommar blev det inte så mycket mer bad (dålig sommar 2007) och samma sak förra sommaren (dålig sommar 2008) - och nu kan hon inte riktigt längre.

Nu skall vi alltså råda bot på detta. Så, från och med nu skall vi traggla hon och jag minst varannan lördag (när D inte jobbar alltså) - gärna oftare. Tills vi åker till Thailand är planen att hon skall klassa in som "simkunnig" som är, vad vi förstår, att man klarar 25 meter. Så skall det bli.

3 kommentarer:

Nenny sa...

Sorry men här sitter jag och skrattar, ser framför mig hur mamma J går på kanten och stackars T slavar i vattnet. Mamma J pekar med hela armen, tillrätta visar, och tjatar och T jobbar som en liten hund, helt slut!

Är ni på djupt vatten eller i någon liten bassäng? Jag kör hårt med stackars thillan och släpper henne där hon inte bottnar sen får hon jobba. Men det går ju åt rätt håll i alla fall.

Lycka till!

Angie sa...

Att kunna simma är en så himla bra kunskap. Lite av livförsäkring till och med

Mamma J sa...

Nenny: Närå, jag är i vattnet jag också. Och så har vi belöningen med lek efter att hon klarat vissa saker. Det är en ganska liten bassäng som blir djupare och djupare. På det djupaste är det precis så att jag inte heller bottnar - så mestadels bottnar inte hon heller.

Angie: Ja, det är nog banne mig en av de allra viktigaste kunskaperna man skall se till att ge sina barn.