torsdag 17 september 2009

TV-frossa

Jag är ju egentligen inte någon större tv-tittare. Jag följer vissa saker och har åsikter om det mesta (nähä?) men, om man jämför i den här familjen så är jag nog den som tittar på TV minst. D alla kategorier mest.

Men, det är faktiskt lite roligt nu. Med den nya TV:n känns det lite lyxigt. Jag försökte förklara för T idag, det där, att det känns lyxigt med en ny, stor TV. Hon svarade "Det är väl inget lyxigt - det är jättemånga som har en lika stor TV som vi!" varpå jag förklarade för henne att min känsla inte har något att göra med vad andra har eller inte har. Att min känsla har att göra med att jag tycker om vår nya TV och att det känns lyxigt att ha den, för mig. Jag hoppas och tror att hon fattade vad det var jag försökte få fram.

Eftersom M & L fyllt 4 så fick vi igår en glad överraskning då de, numera omfattas av den s k allmänna förskolan och vi därmed fick sänkt barnomsorgsavgift fr o m den här månaden. Så, idag har D beställt lite nya kanaler till vår nya fina TV (eh, 60 kanaler - vad skall man egentligen ha alla dem till?). Utgiftstotalen blev ändå lägre. Tack för det!

Men, T vet inget. Inte förrän kortet har kommit och vi är igång. Man kan säga att hon har tjatat ett tag om att det inte finns någon kanal för henne att se på. För hon är ju för stor för Barnkanalen, tycker hon. Jojo! Så, det blir en kul överraskning. Sedan kan jag ju glömma att ever få hålla i fjärrkontrollen! Jaja. Jag ser hursomhelst fram emot att få TV4 Guld och TV4 Fakta.

Inga kommentarer: