tisdag 29 september 2009

Dilemma

Visst är det fånigt? Men, nu är jag ju en sådan som tittar på dokusåpor (nåja, inte alla - men en del) och just nu tänker jag ha åsikter om Helenas dilemma i "Ensam mamma söker". Eller ja, hon kanske inte alls upplevde att hon stod inför ett sådant när det här spelades in i somras - men, det gör jag, haha!

Hon har ju åtminstone minst tre riktiga pärlor i sin samling! Jag måste ju säga att jag har fått omvärdera det jag tidigare sagt om att en så pass mycket yngre kille inte kan vara något att ha för en fyrabarnsmamma på 37 (jaja, jag är 38 och har "bara" tre) - för, jag menar - Thomas?!

På pappret så ser ju Christian absolut ut som rätt matchning. Han är ju inte bara väldigt smakfull att se på, han är ju dessutom lite mer i samma fas som henne. Men, så har man Oskar som ju är så läcker att man skulle kunna äta honom med sked och så kommer Thomas och bara äger Ja, suck. Vilket dilemma! Angenämt så det förslår, för all del.

Hos Madelene tror jag dessvärre att hon kommer att välja fel. Läraren ser ju ut att vara en riktigt bra kille och både hon och kompisen verkar ju ha fastnat rejält för honom. Men, är det bara jag som tycker att han håller distansen lite för mycket? Som känner att han är lite för avståndstagande för att det ska verka som att han verkligen är "på"?

Och hos Ulrika så förstår jag inte riktigt varför hon inte dissat den där självupptagna konsulten än? Om han inte kan hålla tand för tunga under den allra första tiden när det verkligen går ut på att göra ett gott intryck - vad är det då för man att bygga något på? Nääää, hos mig tar han då inga poäng!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Koppleri-tv!

H C Barregren sa...

Jag kommer inte håg alla namn, men nån av dem har ju fått en 33-årig svetsare på halsen som bara sitter och stirrar tomt ut i luften med tuggande käkar och bara sprider ångest. Hur i helvete kunde hon bjuda hem honom till sina barn?

Anna sa...

Och jag har insideinfo om någon av mammorna...Moahahahahahaaa! :D:D

Mamma J sa...

barbazoo: Jajamän, på högsta nivå!

Barregren: Ja, han verkar ju mer än lovligt märklig. Hur kan man fortsätta att påstå att han tycker att det här med barn är toppenroligt och självklart och allt sådant, när hela han signalerar NEJ NEJ NEJ...

Anna: Kan ju rätt lätt gissa vem! Och - jag förväntar mig ett uttömmande sms så fort du hinner med all information du har. På samma gång som jag vill ha spänningen kvar så "screw" spänningen. Berätta!!